A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Önmenedzselés

Akár tetszik, akár nem, tudomásul kell vennünk, hogy bizonyos értelemben árucikkek lettünk. Életünk jó néhány szegmensét átszövi az, hogy eladhatóvá tegyük magunkat. Legyen az párkapcsolat, barátság, munka vagy bármilyen társadalmi esemény, egyik legfőbb törekvésünk, hogy jó színben tüntessük fel magunkat, hogy személyiségünk legszebb oldalát mutassuk meg. Hiszen az életben csak mi lehetünk önmagunk menedzserei, csak mi vagyunk képesek életünk önálló irányítására, adottságaink leghatékonyabb kihasználására. Vendégeink, Gallusz Nikolett, Osvárt Andrea, S. Hegyi Lucia - és természetesen meglepetés férfi vendégünk mesélnek.


"Az ember élete az, amivé gondolatai alakítják." (Marcus Aurelius)

A találékony önmegvalósítók

Mindnyájunkban él igény az önmegvalósításra. Abraham Maslow pszichológus szerint az önmegvalósító emberek a valóságot gyakorlatiasan, objektíven észlelik. Jól tűrik a bizonytalanságot, ami a rájuk jellemző spontaneitással függ össze. Függetlenek és autonómok, látásmódjuk folyamatosan frissül. Kreatívak és találékonyak, emellett mélyen átélik az élet alapélményeit. A tevékenységekben magát a folyamatot élvezik. Gyakran tapasztalják a természettel való egység élményét, az idő és a tér dimenzióit. Emberi kapcsolataikra a minőség, semmint a mennyiség a jellemző. Önök magukra ismertek?

Önmenedzselés kontra törtetés

A karrier szót Magyarországon negatív jelentés övezi: a legtöbb ember számára a törtetést és a bármi áron történő önmegvalósítást jelenti. Főként nők esetén társul hozzá pejoratív tartalom. Pedig a sikeres önmenedzselés az alapja nagyon sok mindennek. Ez független attól, hogy vezető beosztásra, vagy alkalmazotti munkakörre vágyunk. Sikeres bármelyikben lehet az ember, de meg kell dolgozni érte. Meg kell tanulnunk, hogyan adjuk el magunkat a munkaerőpiacon, hogyan használjuk ki a kedvező lehetőségeket.

S. Hegyi Lucia divattervező a saját életéből kiindulva azt tanácsolja mindenkinek, hogy ha boldog, sikeres életre vágyik, az élete minden területének: karrierjének, emberi kapcsolatainak és önmagának is szenteljen azonos figyelmet, és legyen nyitott az újdonságokra, a változásra - a személyiségfejlődését illetően is. Szerinte a siker lehetősége mindenkiben benne van. Az ember alapvetően boldogságra és szeretetre született, így nem kívül kell keresni a siker receptjét, hanem mindenkinek önmagában. Az önmenedzselés első lépése tehát az, hogy el kell fogadni magunkat olyannak, amilyenek vagyunk.

Varnus Xavér orgonaművész, író szerint az önmenedzselés rendkívül fontos része az  életnek. Nagyon odafigyel arra, hogy mit kommunikál a világ felé. Neve mögött mára egy brand áll, amely nagyon sok embernek ad munkát, így kötelességének érzi, hogy óvja ezt a márkát.

Amikor baj van, már késő elkezdeni

Mi magyarok sajnos nem remekelünk az önmárkaépítésben. Szakértők szerint azt kellene tudatosítanunk, hogy késő akkor elkezdeni önmagunk menedzselését, amikor baj van. Előfordul, hogy a rólunk kialakult kép nincs összhangban azzal, amit szeretnénk közvetíteni környezetünk felé. Nem is gondolnánk, hogy egy-egy reakciónk, megnyilvánulásunk vagy akár öltözködésünk milyen sok információt hordoz magában és a karrierünk is rámehet, ha ez az üzenet rossz, hiszen beleég a környezetünkbe.

A ma oly népszerű közösségi oldalakon való megjelenés éppúgy az önmárkánk része, ahogy a beszédünk. Mindennel, amit csinálunk, üzenetet küldünk a világba. Az, hogy miként kommunikálunk, öltözködünk, ebédelünk, milyen képet rakunk ki a közösségi oldalunkra, mind-mind a rólunk kialakult képet építi. Tétje van, ezért érdemes nagyon tudatosan csinálni…

 

Kapcsolódó cikkek: