A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

A piac konyhája

A Stílusos Vidéki Éttermiség és a Magyar Konyha magazin közös kezdeményezése sikeresnek bizonyul, hiszen szeptember végén már a második alkalommal rendezték meg A piac konyhája elnevezésű konferenciát. A rendezvényen többek között Lévai Anikó, a Magyar Konyha szerkesztőbizottságának tagja és Vinkó József főszerkesztő a Magyar Márka tanúsítványrendszer bevezetésének lehetőségéről beszélt.

Fotó: Sebestyén László

A konferencia – amelynek háziasszonya a hazai gasztrosajtó jeles képviselője, Borbás Marcsi volt – továbbra is a hazai minőségi termelők, tenyésztők és a szakácsok, séfek, pékmesterek, illetve cukrászok közötti kapcsolatokat, együttműködésüket szeretné előremozdítani. 

Az esemény jelentőségét dr. Nagy István agrárminiszter jelenléte is emelte, aki minden olyan kezdeményezést üdvözölt, amelyik a hazai gasztronómia szereplői, így a magyar emberek javára válik.

Mint mondta, a magyar gasztronómia megújulásához, forradalmához az a felismerés vezetett, hogy a hazai alapanyagnál jobbat nem tud találni. 

Emellett a fejlődés jó példájaként említette a termelői piacok elszaporodását, melyekből már 288 működik országszerte, illetve fontos szegmensnek tartja a „bölcsész”-tanyákat, ahol a városból vidékre költöző és gazdálkodásba kezdő emberek tevékenykednek, akik újra bevezették a köztudatba a kézműves élelmiszer fogalmát.

Semperger-Sommariva Kinga az úgynevezett „Nulla kilométeres” olasz konyhákról számolt be, melyek lényege, hogy az alapanyagok beszerzésére a lehető legkevesebb idő mellett a legkevesebb távolságot kelljen megtenni.

Olyan együttműködési rendszereket is bemutatott, ahol éttermek, bortermelők, sajtkészítők, zöldség- és gyümölcstermesztők, valamint állattenyésztők regionális szinten dolgoznak össze, 

A SVÉT elnöke, Ruprecht László séf folytatta az előadások sorát, aki "A piac konyhája" tavalyi indulása óta elért eredményekről beszélt. Legfontosabbnak a svétasztal.hu honlap elindulását tartja, ahol könnyűszerrel egymásra találnak a vendéglátók és a termelők.

Az árukapcsolások megkönnyítését is segíti ez a weblap, ám a séf szerint a legfontosabb, hogy kiváló minőségű hazai áruk jussanak el az itthoni éttermekbe és a magyar családok konyhájára. 

Horvát Boldizsár, a Csoroszlya farmról tartott remek bemutatót, a „Farm to table” mozgalomról, az általa vezetett gazdaság működését, felépítését ismertetve. Kiemelte, hogy nagyon fontos, hogy a séfekkel szoros és állandó viszonyt ápoljanak a gazdák, hiszen csak így lehet hosszú távon, előremutatóan tervezni.

Bertényi Gábor, az Agri Kult munkatársa a vidékfejlesztés és a nagyvárosi gasztronómia elválaszthatatlan és egymásra utalt kapcsolatát mutatta be számos hazai példával, kezdeményezéssel szemléltetve.

Az Agrárminisztérium agrár-vidékfejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára, dr. Mezei Dávid termelőket, tenyésztőket érintő pályázati lehetőségek sorára emlékeztetett, és kiemelte, hogy jelentősen nőtt a minőségi termelés hazánkban.

Végezetül Lévai Anikó, a Magyar Konyha szerkesztőbizottságának tagja és Vinkó József főszerkesztő a Magyar Márka tanúsítványrendszer bevezetéséről, az ebben rejlő lehetőségekről beszélt.

A minőségjelző védjegyet a Magyar Konyha magazin, a SVÉT és PGA közös ajánlásaival és folyamatos ellenőrzésével képzelik el a jövőben.

Címkék: magyar konyha, svet, a piac konyhája, stílusos vidéki értelmiség, borbás marcsi

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!