A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Segítség, blogger lettem!

Az új idők legismertebb krónikásai a bloggerek. Vajon mi a titka ennek a rendkívül népszerű műfajnak? Mitől tudtak kitűnni a tömegből a legismertebb magyar internetes napló vezetői? Vendégeink megosztanak mindent, amit erről a kommunikációs csatornáról tudni kell, érdekes történetekkel és emberi sorsokkal fűszerezve. Itt lesznek kiváló bloggereink: Takács Vera, Nagy Réka és Balla Katalin "Katushka". Meglepetés férfi vendégünket környezete biztatta az írásra.

Remek lehetőség a blogírás azoknak, akik saját tudásukat, érdeklődési körüket meg szeretnék osztani a nagyvilággal. Nagyon elterjedtek a divattal, a gasztronómiával, a filmekkel kapcsolatos oldalak. Hasznos ötletekkel, tippekkel, javaslatokkal szolgálhatnak. Vajon kiből lesz jó blogger? Hogyan lehet kitűnni a tömegből? Hogyan lehet mesteri szinten művelni, mi a titka? Vendégeink e műfajban profi szakemberek, kik megosztják velünk élményeiket, tapasztalataikat és tanácsaikat. 

Takács Vera, Balázs Béla-díjas rendező, egy gyerekszínházi portált készített, majd mellette elkezdte ennek a blogját is szerkeszteni. Sokszínűsége miatt szeret, ugyanis az írást képekkel és videókkal lehet érdekesebbé tenni. Környezetének sokat köszönhet, ugyanis a technikai kérdésekkel kapcsolatban, sok hasznos segítséget kapott. Szerinte az újságírás egy fegyelmezett műfaj, ellenben a bloggal, ami sokkal szabadabb.

Kovács Gellért, filmkritikus gyermekkorában a tévé- és a moziműsort fejből tudta, pedig még olvasni sem tudott. A rádióban kezdett el beszélni a filmekről, amikor azt mondták neki, hogy olyan mintha élőben blogolna. Szenvedélyesen szeret vitatkozni, bár úgy látja nem fejlett a vitakultúránk. Az egészben az a furcsa, hogy vannak olyan filmek, amelyekről senki sem írt jót, mégis hatalmas nézettséget dönt meg.

A blog titka

Minél több újdonsággal szolgálunk az olvasóknak annál nagyobb látogatottságot generálunk. Egy kutatás szerint az az ideális, ha hetente legalább egy bejegyzés születik. Ezen bejegyzések rendelkeznek egyfajta „szavatossági idővel is”, ami 72 óra. Ennek következtében ideális lenne, ha három naponta frissülnének az írások. A kutatásból az is kiderült, hogy akik napi szinten bejegyzést írtak, 4x több látogatót vonzottak be. A „jól táplált” blog könyvtárrá alakulhat át, mivel minden jól visszakereshetővé válik. Fél-egy év kell ahhoz, hogy oldalunkat ismertté tehessük. Hogyan érjük el a célközönséget? A közösségi oldalak és a keresőoptimalizálás segítségünkre tud lenni az írásaink megosztásában és a megtalálásában.

A kutatói blog

Nagyon sok tematikájú blog létezik, ezek közül érdekes, hasznos és újdonság is egyben az ún. kutatói blog. Eszközéül szolgálhat a jövő tudósainak, ugyanis a felület lehetőséget biztosít a kutatásaik, fejlesztéseik bemutatására. Kmetty Ákos, - az egyik ilyen blog vezetője - véleménye szerint a köznapi nyelven való megfogalmazás a nem szakmabelieknek is teljes képet adhat. Nagy segítség a hallgatóknak is, akik eldönthetik csatlakoznak-e egy-egy kutatáshoz. Ákos „hogyan készült” topikot is vezet, ahol bemutatásra kerülnek érdekességek az alapanyagokról és a gyártástechnológia is egy-egy videó formájában. A mesterien vezetett "internetes napló" lehet egyfajta kommunikáció eszköz a hallgatók és az oktatók között, illetve hozzásegíthet a tudományos kapcsolatok ápolásához is.

Kapcsolódó cikkek: