A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Youtube-sztárok, avagy akik a közösségi médiában váltak híressé

Felgyorsult világunkban egy-egy tehetséges, vicces vagy éppen szánalmas videó percek alatt világszerte ismertté válhat a közösségi médiának köszönhetően. Az elmúlt években számos mesés történetnek lehettünk szem- és fültanúi: hogyan robbantak be a popszakmába az addig csak zuhany alatt énekelgető előadók.

Susan Boyle
Fotó: Europress/Getty Images

A közösségi médiának köszönhetően a tehetséges fiatalok mára a szobájukból is könnyen híressé válhatnak, csupán videóik megosztásával. A forgatókönyv szerint vagy a zenei producerek fedezik fel a jövőbeli popsztárokat, vagy a közösségi megosztásokkal válnak olyan ismertté, hogy a lemezkiadók nem hagyhatják őket figyelmen kívül. A zenei talentumok online karrierje a 2000-es évek elején a MySpace közösségi oldalon kezdődött, ennek a portálnak köszönhetjük például a „cuki” brit énekesnőt, Lily Allent, de az amerikai reggae-énekest, Sean Kingstont is, akit Beautiful girls című száma kapcsán ismerhetünk a rádióból.

Ezt követően a Youtube-on jelentek meg a fiatal énekesek. A leghíresebb Justin Bieber, aki ezen a zenei csatornán bukkant fel először. A tizenkét éves fiú első videóját az édesanyja töltötte fel, egy énekversenyről, majd ezt további felvételek követték. Az eredetileg a család barátainak szánt felvételek roppant népszerűek lettek, így jutottak el Justin későbbi menedzseréhez – és innen már kitalálhatjuk a történetet.

A magyar lány dala
Csemer Boglárka, vagyis Boggie fotoshopos videóját eddig 150 országban nézték meg, közel nyolcmillióan. Mindehhez kellett egy remek ötlet, az egyébként négy hónap alatt elkészült videoklip, amit egy egész csapat rántott össze, és egy fiatal marketinges kislány, aki kiküldött nagyjából ötven emailt híres nemzetközi blogoknak. Először a Gizmodón, majd a Kotakun kapták fel a klipet, és 24 óra alatt már úgy érkezett vissza Magyarországra a Youtube-on, mint egy magyar lány dala, amely az egész világot felkavarta. A dalnyi mű képvilága azt mutatja be, hogy egy mindennapi női arcból a számítógép segítségével hogyan lehet bármilyen szépséget csinálni. "A francia dalszövegből indultunk ki, ami elég konkrétan, és játékos formában pedzegeti ezt a problémakört. Megtetszett az a kihívás, hogy egyszerre tudunk egy klasszikus imidzsklipet készíteni úgy, hogy közben nagyon pontosan megfogalmazzuk azt, amiről a dal szól" - nyilatkozták a klip készítői.

A Kanadában már ismert énekesnő, Carly Rae Jepsen is a Youtube-nak, illetve Justin Bieber egy twitter-bejegyzésének köszönheti, hogy világhírű lett a Call me maybe című fülbemászó számával.

Érdekes a története a skót Susan Boyle-nak, aki a brit X-Faktorban jelent meg először, 47 évesen. A színpadon elénekelt dala (I dreamed a dream) a legnézettebb videóvá vált a Youtube-on. Az énekesnővel megtelt a sajtó, természetesen rátaláltak a lemezkiadók is, még Gordon Brown brit miniszterelnök is jobbulást kívánó üzenetet küldött neki egy kórházi kezelése alatt.

A közösségi média nemcsak az énekesek előtt tárta ki a világot, hanem más műfajokban is megnyíltak a lehetőségek. Jó példa erre egy közösségi házban rossz minőségben felvett videó, az Evolution of Dance. Az előadó, az ohiói Judson Laipply 2006-ban töltötte fel a felvételt a Youtube-ra, melyen 12 ismert zeneszámot összemixelve mutatta be hat percben a „tánc evolúcióját”. A legnézettebb videóvá vált.

A youtube azonban nem válogat abban, hogy mit tesz népszerűvé: a 2000-es évek végén terjedt el a Charlie bit my finger című videó, amelyen egy kisbaba (Charlie) megharapja apró bátyjának ujját, majd kacagni kezd. A közel egyperces felvételt több mint 800 millióan látták, és a kisfiúk gyorsan Youtube-sztárrá váltak, majd több beszélgetős show-ba is meghívták őket.

Nem kell ahhoz tehetségesnek lenni, hogy felkapjon a média, hiszen az ostobaság sokszor gyorsabban terjed. Ennek köszönheti népszerűségét a dél-koreai énekes, Psy, akinek Gangnam Style című videóklipje söpörte végig a világhálót. De a hazai megosztások között is találunk hasonlóakat. Egy Aranka nevű, turkálóban dolgozó hölgyhöz szól például az Aranka, szeretlek című híresen vicces szám, amely a fehér ruhás fiúbandák hangulatát vetíti bele a magyar valóságba – az Open Stage együttes előadásában.

Ez persze csak ízelítő a sok ezer híres vagy hírhedt személyiség listájáról, akik a viedómegosztóknak köszönhetően váltak ismertté. Hozzá kell tenni, hogy a világhálón átdübörgő felvételek nagy része „egynyári sláger” marad: csupán a szerencsésebbeknek sikerül fennmaradniuk a popszakma viharos vizein.

Címkék: közösségi média, siker, tehetség, hírnév, sztárok, youtube, megosztott videók, online siker, pozitív hírnév, videoklipek

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!