Tudják, mi a jó nekik!
Vannak, akik hiszik, hogy a tehetség akkor is utat tör magának, ha nem megfelelőek számára a feltételek, de valószínűleg azoknak a szakembereknek van igazuk, akik szerint a kiemelkedő képességű gyerekeket, fiatalokat helyzetbe kell hozni.
„A tehetség fejlődésében, mint annyi másban is, a tizenéves kor a vízválasztó. Ekkor alakul ki az alkotó gondolkodás. Az ehhez vezető folyamathoz nem elég a képességek akármilyen gyors fejlődése sem. A gyermeki fantázia, a játékosság egy magasabb szintű formája, a kreatív gondolkodás fejlődése határozza meg, hogy a képességek alkotó tehetséggé formálódnak-e” – fejtette ki Gyarmathy Éva pszichológus a tehetseg.hu oldalon. Arra a szülői dilemmára pedig, miszerint hogyan válasszon valaki iskolát a kiugró képességű gyereke számára, a szakember meglepő választ adott: felső tagozatban bízzunk a gyerek ítélőképességében!
„Ilyenkor leginkább az iskola szellemisége a fontos. Ezen a szellemiségen múlik, hogy mennyire lesz fontos maga a gyerek, és mennyire a tananyag. Ezek, persze, úgynevezett »lágy adatok«, nehezen megfoghatók, nem könnyű tanácsot adni e téren. Így leginkább azt tanácsolhatom az iskolaválasztás előtt, hogy menjünk el együtt az iskolába, szerezzünk személyes benyomásokat, élményeket, engedjük meg a gyereknek, hogy kialakíthassa a véleményét, hogy dönthessen.
A tehetséges gyerekek ezen a téren különösen megbízhatók: tudják, hogy mi a jó nekik! Bátran ajánlom hát, hogy a szülők válasszanak ki néhány lehetséges iskolát a tehetséges gyerekük számára, utána pedig hadd döntsön ő: a szülők által kiválasztott intézmények közül melyik áll a legközelebb hozzá.” (Forrás: tehetseg.hu)
Még nincs hozzászólás