Sminkcuccok a Jézuskától Sephora-gyerekeknek
Az idei karácsony egyik meglepő trendje az volt, hogy a szinte még gyerek, éppenhogy serdülő kislányok már nem Barbie babát vagy játék konyhát, hanem különböző kozmetikai készítményeket, bőrtápláló szérumokat, krémeket, sminkcuccokat kértek a Jézuskától.
A jelenség annyira elterjedt, hogy ezek a lányok nevet is kaptak az interneten. Ők a ’Sephora-gyerekek’, akik már gyerekkorban elkezdik felfedezni a sminktermékek és a bőrápolás világát.
Már a tízévesek is
A Sephora-gyerekek nevüket onnan kapták, hogy Amerikában és Nyugat-Európában rendszeres vásárlói lettek a Sephora nevű, meglehetősen drága kozmetikumokat áruló boltnak. Naponta több órán át a neten lógnak, és az olyan influenszereket nézik, mint amilyen James Charles amerikai sminkes, akinek az Instagramon körülbelül 20, a YouTube-on körülbelül 24 millió (!) feliratkozója van. Többségük tinédzser.
A huszonöt éves fiú már 15 éves korában elindított egy YouTube-csatornát, ahol elkezdett sminkoktató videókat feltölteni. Kiadott egy szemhéjpúder-palettát és készített egy sminkcsaládot is. Hasonlóan népszerű sminkes sztár NikkieTutorials, a harmincéves holland sminkes, aki már 14 évesen kezdett videókat feltölteni a YouTube-ra, és ma már több mint 14 millió követője van. Az ilyen nagyon fiatal, tehát már tízévesen is sminkelő kislányok őket követik.
Emiatt a neten hatalmas a felnőttek felháborodása. Egyenesen a világ végét vizionálják, holott a jelenség mindig is létezett, hiszen már az óvodás jelmezbálon is minden kislány hercegnő akar lenni, és a csillogó szoknyácskák és csili-vili hajdíszek a legkapósabb termékek közé tartoznak ma is. Mert a lányok szépek akarnak lenni nagyjából négy- és nyolcvanéves koruk között mindig.
(A teljes cikket elolvashatja a Ridikül Magazin 2025. évfolyama 2. számának 6. oldalán!)
Még nincs hozzászólás