Schell Judit: Bennem történtek változások
Sokféle arcát láthattuk az évek során, a kacért, a magányost, a könnyedet, a tragikust, a kívánatost, az elhagyottat, a bohócot, a dívát. A drámairodalom jó néhány női sorsát magára öltötte Csehovtól Shakespeare-en át McDonagh-ig. Schell Judittal beszélgettünk.
A nőies színésznők egyre fogyó hazai táborát erősíti természetes, maníroktól mentes játékával. Jól áll neki a kamera is. Felejthetetlen a Csak szex és más semmi magánéleti gubancba keveredett szinglijeként. Monte-Carlóban a legjobb női alakítás díját nyerte a romantikus vígjátékkal. A Csak színház és semmi tévésorozatban érett, sokat tapasztalt színésznőként remekelt, ezúttal is Csányi Sándor volt a partnere.
Egy napos őszi délutánon a közelgő ünnepek előtt találkoztunk Schell Judittal, akit manapság az Örkény Színház The Black Rider zenés fekete komédiájában, valamint a 6Szín Teátrum párkapcsolati improvizációs játékában, a Szeretetkertben lehet látni.
– Úgy tudom, régebb óta készülsz egy önálló estre. Most éppen hol tartasz vele?
– Pár éve ízlelgetem az önálló est gondolatát, igazából most értem meg rá. Egyelőre az előkészítés fázisában tartunk, még nem kértem fel sem rendezőt, sem koreográfust, sem zenei vezetőt. Sok név felmerült, akinek az életét feldolgoznám, végül Shirley MacLainre esett a választásom. Elolvastam néhány könyvét, ez is megerősített abban, hogy róla készítsek önálló estet. Felvállalja, hogy az életközépi válság idején elindult a szellemi úton.
Negyven és ötven között mindenkiben felmerült, hogyan tovább, ugyanígy, vagy változtassak az életemen. Megvan a lehetőségünk, hogy a hozzáállásunkon változtassunk, a környezetünkben, meg azon, amire befolyással bírunk. Sok párhuzamot találtam MacLaine életével, ő is a tánccal kezdte, mielőtt színésznő lett, nagyon szeretett filmezni. Kíváncsivá tettek a táncról, a színészetről vallott gondolatai is.
(A teljes cikket elolvashatja a Ridikül Magazin 2024. évfolyama 12. számának 18. oldalán!)
Még nincs hozzászólás