A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Mit csinálunk tévénézés közben?

A rendszeresen internetező felnőtt lakosság 79 (!) százaléka számára a tévénézés csak egy a további, párhuzamosan végzett tevékenységek közül. A netezők között tehát a tévének meg kell küzdenie a figyelemért a többi képernyővel.

Fotó: Thinkstock

A tablet az új televízió?
A többképernyős (multiscreen) tévénézés új trendként jelenik meg, a hagyományos tévékészülék mellett – s részben helyette – más eszközökön, köztük például táblagépeken, számítógépeken vagy okostelefonokon nézünk tévéműsort.

A 2014 áprilisában végzett eNET kutatás eredményei szerint minden ötödik, 18 év feletti internetező rendelkezik tablettel, és közülük 17 százalék használja az eszközt élő tévéműsor megtekintésére is, míg az okostelefonnal rendelkező felnőtt internetezők 11 százaléka néz élő adást a mobilján. Hozzájuk képest valamivel magasabb, 23 százalék azok hányada, akik valamilyen korábbi tévéműsort néznek meg a táblagépükön.

Képminőség – videózás
A televíziós szolgáltatások fejlesztésénél évtizedek óta tartó trend a képminőség folyamatos javítása a televízió-gyártók, műsorszórók és csatornák részéről, ugyanakkor a megkérdezettek 69 százaléka jelezte, hogy csupán a HD-minőség miatt nem venne új tévékészüléket, 64 százalékuk előfizetést sem váltana emiatt. A hagyományosnak mondható tévénézés mellett fokozatosan nő az okostelefonon és tableten való videózás aránya. A legnépszerűbb egyértelműen a YouTube, a rendszeresen internetezők 97 százaléka jelezte, hogy valamilyen rendszerességgel meg szokta látogatni ezt az oldalt. A második helyre 49 százalékkal az Indavideo került, amelyet 40 százalékos aránnyal a Videa követ. A gyakoriságot tekintve is magasan a YouTube van az élen, miután minden negyedik válaszadó napi rendszerességgel, 57 százalékuk pedig hetente többször is néz rajta videókat. 

Tévében nincs hiány
Az eNET kutatásából kiderül, hogy hazánkban meglehetősen magas a televíziós ellátottság. Mindössze a kutatásban részt vevők 2 százaléka nem rendelkezik tévével, miközben 40 százalékuk háztartásában már két készüléket is találhatunk.. Az okoseszközök megjelenésével új korszak kezdődött, ami a jövőben átalakíthatja a tévénézési szokásokat. A multiscreen, azaz az audiovizuális tartalmak több eszközön, több képernyőn (tableten, okostelefonon, televízión) történő egyidejű követése már hazánkban is megkezdte terjedését. A videónézés az internetezők körében immár tömegesen elterjedt, és valós alternatívája a hagyományos televíziózásnak.

Címkék: videó, internet, kutatás, tévézés, enet, multiscreen, többképernyős, tartalmak

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!