A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Miért tűnt el Renée Zellweger?

Hat évig sem a bulvársajtó, sem a szakma nem hallott hírt Renée Zellwegerről. Mindannyiunk Bridget Jonesa úgy tűnt el a rajongók elől, mintha sosem lett volna jelen. Mi történt, mi okozta a törést, és hogyan jutott el újra a munkáig? Egyáltalán, ki az a nő, akit Renée Zellwegerként ismer a világ?

Fotó: UIP-Duna Film

„Ez most csendesebb élet, de szeretem” – mondja Renée Zellweger, aki hat évre szinte nyomtalanul tűnt el látókörünkből. Pedig hosszú időn keresztül zakatolt körülötte és vele az élet, kezdve az első igazán értékelhető filmjétől, az 1996-os Jerry Maguire – A nagy hátraarc című mozitól.

A romantikus filmdrámában Tom Cruise oldalán egy kisfiát egyedül nevelő anyukát alakít kellő mélységgel, alázattal. A filmet 5 Oscar-díjra is jelölték, végül Zellweger kimagasló színészi teljesítményét az amerikai színészszakszervezet SAG-díj-jelöléssel ismerte el a legjobb mellékszereplő kategóriában. Ez pedig már komoly visszajelzés volt a munkájáról.

Nem csoda, hogy megállíthatatlanul haladt előre, szép sorban jöttek a filmek, A hazug (1997), az Életem értelme (1998), a Betty nővér (2001), amely pedig már egyenesen Golden Globe-díjat hozott.

Majd 2001-ben megérkezett Bridget Jones. A szerepre őt választották, pedig még csak angol sem volt, és a legkevésbé sem kövérkés, pufók lány. Angol ugyan nem lett, de alapos edzéssel felszedett jó néhány kilót, hogy kilépve saját magából, rátalálhasson Bridgetre.

És ettől kezdve tényleg nem volt pihenés: az óriási sikernek köszönhetően a soron következő évben elkészült a Bridget Jones naplója, amiért SAG-díjra, BAFTA-, Golden Globe- és Oscar-díjra is jelölték. Beérett a munka gyümölcse. De a tempó ezután is szédítő maradt, hiszen jött a Chicago, a Bridget Jones: Mindjárt megőrülök és a Miss Potter, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

Mindeközben Zellweger erőfeszítés nélkül pózolt a vörös szőnyegen, nyilatkozott úton-útfélen, a különböző nagynevű magazinok divatszerkesztőinek nagy kedvence lett. Címlapokról mosolygott, napjait percre pontosan beosztva élte.

Fotó: Shutterstock.com

Aztán történt valami

Renée-nek szinte egyik hónapról a másikra új arca lett – fizikai értelemben. Az addig kerek arcú, bájos mosolyú színésznő a botox és egyéb arckezeléseknek köszönhetően szinte felismerhetetlen, lárvatekintetű lénnyé vált. A szó szoros értelmében egy egész világ fogadta értetlenkedve a változást. Pedig ez még csak a kezdet volt. 

„A pszichológus, akihez jártam, emlékeztetett rá, hogy az életem 99 százalékát a nyilvánosság előtt élem, és csupán a maradék egyszázaléknyi mikroszkopikus morzsa jut az én valódi életemre – idézte fel a Vulture magazinnak adott interjúban Renée.

– Akkor már érlelődött bennem, hogy ideje lépni. Szükségem volt arra, hogy ne kelljen mindig azon agyalnom, mi a következő feladat. Hogy véletlenül se tudjam, milyen munkám lesz majd két év múlva, mondjuk március 23-án. Ki akartam szállni, mert már magam sem tudtam, ki is vagyok én.”

Zellweger egy nap összefutott Salma Hayekkel a repülőtéren. Renée szerint a színésznő egyik hasonlata adta meg az utolsó lökést a döntéséhez. Egy rózsa sem virágzik egész évben, hacsak nem műanyag, mondta neki Hayek. Renée kódolta az üzenetet.

Számára ez azt jelentette, hogy ezentúl nem kell azt hazudnia, hogy jól van, és készen áll a következő munkára. Pontosan azt jelentette, hogy egyszer az életben nagy levegőt kell venni, és ki kell állni a sodrásból. Amit persze lehet úgy fogalmazni, hogy szükség van a kreatív önmegvalósítás idejére, de minden tudományosságot nélkülözve, egyszerűen arról van szó, hogy igenis pihenni kell.

A befelé fordulásnak köszönhetően Zellweger arra is rájött, hogy depressziós. Semmi sem lehet rosszabb, mint egy nemzetközi méretű megalázás, gondolhatja magában egy amerikai színész. Amikor minden egyes orgánum azt kritizálja, hogy hogyan néz ki, mennyire változott az arca a botoxtól, és fordult ki önmagából az aktuális sztár. 

De ez arra is jó, hogy az érintett számára világossá váljék, mi is fontos számára, és például rájöjjön arra is, hogy addig soha semmire (értsd: a számára fontos dolgokra) nem volt ideje. Mint minden, nagy nyilvánosság előtt élő művésznek, Renée-nek is az volt a félelme, hogy amikor kritika éri, azzal nem a szakmai munkáját bírálják, hanem azt az embert, aki a színészi álarc mögött van.

„Amikor túl sok lesz minden, amikor megtapasztalod, hogy a bőröd mégsem olyan vastag, hogy mindent elviseljen, nos, hogy az milyen érzés? Most már tudom, teljességgel nyilvánvaló. Mert megkaptam a legkeményebb ütést” – idézte fel a színésznő. Egy teljes évig tartott, mire kiheverte a betegséget, és felépült belőle.Majd következett még öt újabb év, mondhatni remetelét.

Új fejezet kezdődött az életében, olyan, amilyenről senki nem tudott. „Nem gondolom, hogy elvesztegetett idő lett volna, sokat tanultam ennyi idő alatt, és végül azt találtam meg, amire a leginkább szükségem volt. Éppen ezért hálás vagyok, hogy megtanulhattam olyan sok mindent.”

Fotó: UIP-Duna Film

Véletlenül sem erre készült

Renée Zellweger valójában nem akarta ezt az életet. Valami mást akart, úgy gondolta, majd újságíróként vagy íróként keresi a kenyerét. Csakhogy az egyetemi évek alatt drámaórákra is járt (szüksége volt a kreditekre), és itt megtapasztalta, egyáltalán nem áll tőle távol a színpad. A megszólalás, és az sem, hogy megmutassa magát.

Nem öröklött művészi vénáról van szó, svájci származású édesapja mérnök, norvég származású édesanyja nővér volt. Az első reklámfilmes munkák azonban nemcsak pénzt hoztak Renée tanulmányaihoz, hanem újabb és újabb munkát. Így jutott el filmes castingokra, és tűnt fel Tom Criuse oldalán.

A többit pedig már tudjuk. Azt ő sem sejthette, hogy a népszerűség, a mókuskerékben való állandó futkározás majd egy évtized alatt teljesen kimeríti.

Ekkor jött a 2016-ig tartó hatévnyi hallgatás, majd egy felkérés egy újabb Jones-filmre. Ez volt a széria első olyan filmje, amelynek kedvéért Zellweger nem hízott meg. A rendező, Sharon Maguire szép körítést talált ki új imázsához, miszerint mindannyian szerették az elképzelést, hogy Bridgetnek végre sikerült elérnie a vágyott súlyt – és hogy ennek ellenére a szerelem és a magány bonyodalmaiban ugyanúgy nem jutott előbbre…

De hogy valójában e mögött a színésznő belső és külső változása rejlett – nyilvánvalóan nem publikus. Pedig mennyire egyértelmű!

A nagy visszatérés még nagyobb dobása pedig egy igazi klasszikusnak tűnő mozi, a Judy Garland életéről szóló, Judy című film, amelynek hivatalos trailerei már elkészültek. 
„Végül a Judy Garlandról szóló film főszerepe túl nagy kérés volt ahhoz, hogy újra nemet mondjak. Hogy nemet mondhassak.”

Renée Zellweger amerikai színésznő idén lett 50 éves. A nemek korszaka után remélhetőleg az igenek ideje következik. Ha nem is filmdömpinggel, de elég mozival ahhoz, hogy azért nekünk is jusson belőle valami…

Fotó: Intercom

Címkék: depresszió, tom cruise, kiégés, salma hayek, rene zellweger, bridget jones sorozat, hat év pihenő, sharon maguire

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!