Manipulatív illatok
A szerelem csak kémia – tartja a mondás, és ami azt illeti, lehet benne némi igazság. A szexuális vonzalomért ugyanis többek között egy kémiai anyag felel, amit a szépségipar rendesen ki is használ: a parfümökbe rejtve manipulálnak férfiakat és nőket.
A szerelem titkos összetevőjét évezredek óta keresik, hiszen köztudott, hogy a lelki vonzalom nem elég hozzá. Nagy szerepet játszanak az illatok, a szagok is, amivel nem mondok újat, hiszen bizonyára mindenki megtapasztalta már, hogy választottja bőrének illata önmagában a legfinomabb.
A kutatók szerint a szerelmi vágyat olyan kémiai anyagok befolyásolják, amelyeket az orrunkkal és a tudatunkkal nem érzékelünk, mégis hatással vannak ránk. Ezeket a vegyületeket feromonoknak nevezik, s az állatvilágban jelentős szerepet töltenek be: egyes fajok több kilométerről érzékelik az ellentétes neműek jelenlétét.
Az emberek a bőrfelszínükön közvetítik a feromonokat, egyfajta tudat alatti jelbeszédet hozva létre. A feromonok ugyanis stimulálják a hipotalamuszt (ez az agyterület felelős az idegrendszer és a hormonháztartás közötti kapcsolatért), ily módon vonzóvá vagy épp taszítóvá téve számunkra másokat.
Mindenkinek van olyan férfi ismerőse, aki valóban csak egy fokkal szebb az ördögnél, vagy nő, aki nem épp a címlapról jött, mégis nagy sikere van az ellenkező neműek körében.
Ezekre a dolgokra magyarázatot adhatnak a feromonok: akik ugyanis több ilyen vegyületet bocsátanak ki, nagyobb hatással lehetnek másokra. Az évezredek során ugyanakkor jelentősen lecsökkent az emberek feromonszintje, napjainkban pedig a különböző tusfürdők, samponok, krémek és kozmetikumok elfedik ezeket a kémiai reakciókat a testünkön, arról nem beszélve, hogy a ruha is takarja a bőrünket.
A kozmetikai ipar felismerte a lehetőséget, és elkezdett feromonokat tartalmazó parfümöket gyártani. Így viselőjük olyan ingereket kelt az ellenkező nemben, ami szexuális vágy formájában jelenik meg. Különböző weboldalakon lehet kimondottan erre a célra készült natúr feromon-parfümöket vásárolni, orrcseppszerű kiszerelésben, de számos ismert kozmetikai cég is használja a készítményeiben ezt az összetevőt.
A hódítás sikerét tehát már befolyásolni lehet a kozmetikai ipar segítségével is. Sokat elárulhat, hogy egyes illatokért valósággal megbolondulunk, és mindenkinek megvan a kedvenc illata. Arra azonban nehéz kézzelfogható bizonyítékot találni, hogy a parfümökben lévő feromonok mennyire hatnak ránk. Véleményem szerint itt érvényesülhet egyfajta placebóhatás is, hiszen a használójuk elhiszi magáról, hogy meghódíthat másokat, az önbizalom pedig köztudottan vonzó.
Még nincs hozzászólás