A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Költünk magunkra!

Ma már egy 50-60 éves nő lehet kifejezetten csinos, divatos, érdeklődő, sőt, jó fogyasztó is. Új néven: kereskedelmi célcsoport. A nagy cégek rámozdultak az idősebb generációkra.

Fotó: Thinkstock

Talán voltunk többen is úgy, hogy nyugat-európai országokat járva nem a fiatalokon akadt meg a szemünk, hanem az idősebb generáción. Jómagam például emlékszem, sokkolóan hatott az első bécsi túrámon, hogy az idősebbek ott milyen jól szituáltak, csinosak, sőt, vonzók. Aztán később az anyósom nyűgözött le, aki kortalanul tudta viselni az éveit. Mindig úgy láttam: mintha nem is egy lenne közülünk. S ezt nem csak én gondoltam így, mert amikor apósommal a budapesti belvárosban sétáltak, folyamatosan angolul, németül szólították le őket, hogy váltsanak valutát, vagy térjenek be valamelyik étterembe.

Manapság egyre több ötvenes, sőt hatvanas, a korát meghazudtolóan kinéző hölgyet ismerünk, akik jó néhány évet letagadhatnak. Életvitelük is más, mint a szüleiké volt. Aktívak. Sportolnak, társaságba járnak, utaznak, digitálisan bankolnak. Szerencsére már nem csupán az ismertebb emberek (színészek, énekesek, közszereplők) között találunk ilyeneket, hanem saját környezetünkben is egyre több akad belőlük. Az idősebb generáció nemcsak a külsejében változott meg, hanem életvitelében is. Míg korábban az élet ezen időszaka egyet jelentett az unokázással, ma már ez koránt sincs így. Egyre többen dolgoznak nyugdíj után is, az ötvenes, hatvanas generáció pedig vásárol, utazgat, netezik, költ.

A korosztály, amely már felnevelte a gyerekeit, aktívan tölti a szabadidejét. Megváltozott az életstílusa, attitűdje, fogyasztási szokásai, és ezzel együtt a médiahasználata is. Tehát a hirdetések is szólhatnak nekik, hiszen értékes vásárlóerőt jelentenek.

A GfK legfrissebb felmérése szerint az ötven és ötvenkilenc év közötti korosztály rendelkezik Magyarországon a legtöbb biztosítással, a legnagyobb összegű megtakarítással, és banki kapcsolataikat tekintve is ők a legaktívabbak.

Az előbbi tendenciákkal párhuzamosan javul az életminőségük is: a korábbi évek ezüstgenerációjánál gazdaságilag és életmódjukat tekintve is aktívabbak, más a kiadásaik szerkezete, pénzügyi helyzetük kiegyensúlyozottabb. Míg a napi fogyasztási cikkekre fordított összegek folyamatosan csökkentek a tizennyolc és negyvenkilenc közötti korosztályban, addig az ötven-ötvenkilenc éves csoport költései az elmúlt években dinamikusan növekedtek.

Egy másik felmérés szerint is egyre nyitottabbak a negyvenkilenc felettiek. A Nielsen piackutató úgy látja, ez a korosztály többet költ saját magára, mint fiatalabb éveiben. Fogyasztásukban nagy szerepet játszanak azok az árucikkek, amelyeket akkor ismertek meg, amikor még a gyerekeikkel egy háztartásban éltek. Ugyanakkor nyitottak az új termékekre, amelyeket kimondottan az ő korosztályuknak kínálnak.

Nincs mese, változnak a társadalmi elvárások. Ma már a gyerekek, az unokák is elvárják, hogy a nagyi jól nézzen ki, hiszen ezt látják az amerikai filmekben, a magazinokban. És hát, valljuk be őszintén: lehet, hogy a fiatalosság igényének való megfelelés nyomasztó az idős emberek számára, de az egészséges életmód, az aktív időskor, a megfelelő kinézet összességében érdekesebbé és jobbá teszi az életünket.

Akkor pedig miért is ne? 

Címkék: aktív időskor, kereskedelmi célcsoport, ötven plusz, költési szokások

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!