A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Haute couture hongroise

Talán az első magyar divattervező, aki elég öntudatos és tehetséges volt ahhoz, hogy egyenrangúnak tekintse magát a külföldi nagyokkal. Zoób Kati majd' két évtizede indult el a divat fővárosának kifutóin, és ma Bécsben képviseli a magyar stílust.

Fotó: AFP

Még a nevét is átalakította – a Kati szóba került még egy t betű, ez lett külföldi védjegye: Katti Zoób. Hamar átlépett a határokon, hiszen első divatbemutatóját 1994-ben tartották, rá négy évre pedig már az ő ruháiban sétáltak a modellek a párizsi kifutón.

Kedves alázattal jegyezte meg egy régebbi interjúja során: ahányszor ünnepelt, nemzetközi sikerű divatdiktátornak nevezik, mindig eszébe jut, hogy hiszen ő csak Zoób Kati Sümegről. Aki feljött Budapestre, és a televíziónak dolgozva kalapokat, bábokat varrt szorgosan, miközben a szakma csínját-bínját is kitanulta. Van-e üzleti érzéke? Sikeres vállalkozónak számít, hiszen varrástudományát és képzelőerejét kezdetben jelmezkészítő műhelyében kamatoztatta. Családi kölcsönből indította el az első vállalkozást, és azóta is igyekszik tudatosan építeni a divatházát. Ma már négy divatmárka is kötődik a nevéhez, az haute couture-vonaltól a minőségi konfekciószérián át egy kötöttáru-kollekcióig. 

A hőskor emlékének számít az a divatbemutató, amit egy budapesti bérház belső udvarára szervezett, s ahol játékos könnyedséggel bizonyította be a hazai divatszakmának, hogy a cipőtől a fehérneműn át az üzleti viseletig és a nagyestélyiig bármit képes megálmodni és megvalósítani. De a színpad mindig különösen vonzotta, s bár édesanyjának megígérte, hogy nem lesz színésznő, a világot jelentő deszkák iránti vonzalmát megőrizte. Az Operában idén májusban mutatták be Strauss Az árnyék nélküli asszony című operáját, amelynek jelmezeit Zoób Kati tervezte. 

„Mindenki el van felezve” – így értelmezte a tervezőnő az árnyék-motívum megjelenítését a jelmezeken. Sokáig érlelődött benne az ötlet, de attól fogva, hogy megtalálta az elöl színes, hátul sötét, nem korhű, mégis régies stílusú jelmezek alapgondolatát, már szárnyalt a tervezés, egészen a császárnő ruhájáig: ő olyan tündér, akinek nincs árnyéka. 

Főhősével szemben Kati ismeri a sötét oldalt is. Látványos sikerei mögött kemény küzdelem, üzleti próbálkozások, vállalkozói kudarcok is rejlenek. De mosolya töretlen, ahogyan a hite is, hogy magyarként érvényesülhet a nagyvilágban.

Címkék: divat, karrier, haute couture, richard strauss, magyar divat, az árnyék nélküli asszony

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!