A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Ha a cipőm beszélni tudna

Ki ne élte volna már át, hogy újonnan vásárolt cipője rövid időn belül tönkremegy? A kereskedők gyakran nem veszik komolyan a termék minőségét firtató panaszokat.

Fotó: Shutterstock.com

Sokan nem tudják, hogy lábbelik esetében is 2 éves szavatossági jog illet meg minket. Persze nem minden esetben. Ha mondjuk a cipő mérete vagy színe nem megfelelő, de minőségi hibája nincs, úgy boltban történt vásárlás esetén a kereskedő nem köteles azt kicserélni.

Más az online vásárlás, ott, mint bármely más terméknél, cipő esetében is 14 napon belül indokolás nélkül meggondolhatjuk magunkat.

De mire is jó ez a bizonyos 2 év? Ez alatt az idő alatt reklamálhatunk, de csak akkor, ha rendeltetésszerű használat és ápolás ellenére is meghibásodik a cipőnk, csizmánk vagy papucsunk.

A reklamációt minden esetben a vásárlás helyén jelenthetjük be a hibás termék és a blokk bemutatásával. A minőségi kifogásról a reklamációval egy időben a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie.

A kétéves szavatossági időn belül az első 6 hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termék hibája a vásárlást követően a termék használatából adódott, nem pedig gyártási eredetű.

Fontos tudni, hogy nem tekinthető bizonyításnak, ha a kereskedő az álláspontját csupán szóban közli - ezt szakvéleménnyel kell alátámasztania.

(A teljes cikket elolvashatja a Ridikül Magazin 2018. évfolyama 2. számának 61. oldalán!)

Címkék: cipő, vásárló, kereskedő, szavatossági jog, békéltető testület

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!