Ha a cipőm beszélni tudna
Ki ne élte volna már át, hogy újonnan vásárolt cipője rövid időn belül tönkremegy? A kereskedők gyakran nem veszik komolyan a termék minőségét firtató panaszokat.
Sokan nem tudják, hogy lábbelik esetében is 2 éves szavatossági jog illet meg minket. Persze nem minden esetben. Ha mondjuk a cipő mérete vagy színe nem megfelelő, de minőségi hibája nincs, úgy boltban történt vásárlás esetén a kereskedő nem köteles azt kicserélni.
Más az online vásárlás, ott, mint bármely más terméknél, cipő esetében is 14 napon belül indokolás nélkül meggondolhatjuk magunkat.
De mire is jó ez a bizonyos 2 év? Ez alatt az idő alatt reklamálhatunk, de csak akkor, ha rendeltetésszerű használat és ápolás ellenére is meghibásodik a cipőnk, csizmánk vagy papucsunk.
A reklamációt minden esetben a vásárlás helyén jelenthetjük be a hibás termék és a blokk bemutatásával. A minőségi kifogásról a reklamációval egy időben a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie.
A kétéves szavatossági időn belül az első 6 hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termék hibája a vásárlást követően a termék használatából adódott, nem pedig gyártási eredetű.
Fontos tudni, hogy nem tekinthető bizonyításnak, ha a kereskedő az álláspontját csupán szóban közli - ezt szakvéleménnyel kell alátámasztania.
Fél év után fordul a kocka. Vita esetén a vásárlónak kell bebizonyítania azt, hogy a termék hibája már a megvásárláskor is létezett.
Abba sem kell beletörődni, ha az üzlet által bemutatott szakvélemény szerint a cipő hibája rendeltetésellenes használat miatt keletkezett, ezért annak javítását csak fizetés ellenében vállalják.
Lehet ezt is vitatni, mégpedig úgy, hogy a vevő a saját költségére készíttethet egy másikat. Ha ez a mi igazunkat támasztja alá, akkor első körben ismét a boltban kell próbálkozni az ügy rendezésével, ha ez sem vezet sikerre, akkor már érdemes a békéltető testülethez fordulni.
Még nincs hozzászólás