A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Elegünk van a reklámokból!

Egykor, még a rendszerváltozás előtti időkben nem hittem el, amikor messziről jött emberek azt mondták, hogy Amerikában a tévében vetített filmeket a reklámok miatt megszakítják. Ugyan, legyintettem, ilyen hülyeséget!

Fotó: Shutterstock.com

Aztán minden megváltozott. Magyarországon is elindultak a kereskedelmi csatornák, az internet megtelt podcastokkal, YouTube-videókkal, közösségi felületekkel és reklámokkal.

A reklám az szent

Először a reklámok mindenhatóságával 1992-ben találkoztam annál a lapnál, ahol dolgoztam, és ami hatalmas példányszámban kelt el. Mindenki, mindent abban akart reklámozni, és a hirdetések már akkor sokkal fontosabbnak tűntek, mint a tartalom, vagy épp azok, akik a tartalmat előállították. Azóta pedig a probléma csak növekedett. A podcastok és a YouTube-videók népszerűsége ugrásszerűen megnőtt. S minél népszerűbb rajtuk a tartalom, annál több reklámot képesek ’eladni’.

Ma már tényleg nem lehet egyetlen filmet, videót, beszélgetést, műsort, vetélkedőt, sporteseményt megnézni anélkül, hogy 10–30 percenként ne szakítaná félbe egy gyógyszer, tisztítószer, kozmetikum, bútor, üzletlánc vagy bármi más reklámja.

Még nem is olyan régen azok, akiknek a tévéjük mellett úgynevezett set-top box van, úgy trükköztek, hogy az általuk kedvelt filmet vagy műsort felvették, s mikor visszajátszották, áttekerték a reklámblokkokat. Azonban hamar rájöttek erre szolgáltatók, és ma már ezek a műsorvisszajátszók nem engedik áttekerni a reklámokat.

A másik trükk, amit a szegény tévénéző próbál bevetni, hogy kapcsolgat a csatornák között. A reklámblokk megjelenésekor megpróbál valahol, valami mást nézni. Csakhogy ez sem mindig megy már, mert a csatornák sokszor összehangolják reklámidejüket.

(A teljes cikket elolvashatja a Ridikül Magazin 2024. évfolyama 10. számának 6. oldalán!)

Címkék: vpn, ctr, konverziós arány, reklám blokk, európai unióban az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv, a reklám és a felhasználó, reklámzaj, impulzív vásárlási szokások

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!