Egy őszinte autósoktató
Ma már azt a világot éljük, amikor a feminizmus mint fogalom elavult, mégis a mai napig megkülönböztetés éri a női sofőröket. Ha baleset történik, rendre halljuk a rosszindulatú megjegyzéseket, hogy biztos nő ült a volán mögött, és a vezetés közben elkövetett hibáink is sokkal súlyosabban esnek a latba, mint ha férfi követné el őket.
Számtalan kutatás készült a tárgyban, s ezek nagy része rendre ellentmondó, ám azt kijelenthetjük: a női sofőrökkel szemben még mindig rendkívül előítéletes a társadalom. Ilyenkor vetődik fel a kérdés, hogy mit tehetnénk ez ellen. Nem, most nem érvek következnek, hanem valódi megoldás: egy 24 órás „felügyelő”, aki rögtön figyelmeztet, ha rosszul vesszük a féktávot, esetleg túl gyorsan vagy túl lassan haladunk – ha pedig fejlődik a technikánk, kedvezményt is kaphatunk a kötelező biztosításból. Jól hangzik, nem?
Manapság a mesterséges intelligencia korát éljük – a telefonjaink, de már a televíziók is „okosak”: miért épp a kocsik maradnának ki ebből a körből? Az intelligens autó nemcsak költséghatékony, de megtanítja a használóját is biztonságosabban vezetni.
Nem kell megijedni, több tízmilliós autó helyett elég a kocsinkba egy ODB-II-es port – ide kell bedugni a kis segédeszközt, ami utána akár az okostelefonunkkal is kommunikál, hiszen annak a kijelzőjén rögtön megjelennek a különböző információk, például hogyan spórolhatunk üzemanyagot. Biztonsági szempontból sem elhanyagolandó, hogy baleset, ájulás vagy egyéb vészhelyzet esetén a készülék észleli az ütközést, az eCall rendszer révén tárcsázza a mentőket, és a GPS-koordinátákkal a baleset helyszínére navigálja őket.
„Jelenleg kétfajta fizetős szolgáltatásunk van, egy alap- és egy emelt szintű, de augusztusban piacra dobjuk az ingyenes változatot is azok számára, akik vásárlás előtt szeretnék kipróbálni a terméket. A baleseti segélynyújtást emelt szintű előfizetőink vehetik igénybe, hiszen ez számunkra is költségesebb, a 24 órás felügyelet miatt. Viszont az indexszámítást, illetve az elemzést az ingyenes verzió is tartalmazza, így annak, aki csak arra kíváncsi, miben kell fejlődnie vezetéstechnikailag, s a pro hozzáférésekre nem tart igényt, ez a verzió tökéletes választás. A hardver SIM-kártyával működik, ez kommunikál a központunkkal, továbbá ez gyűjti az adatokat. Aki nem híve az okostelefonoknak, annak se kell kétségbeesnie, hiszen az adatok számítógépen is lehívhatók” – nyilatkozta Hegedűs Gábor, aki jelentős szerepet játszott abban, hogy ez a magyar szabadalom a piacra került.
Így tehát a hölgyeknek itt a lehetőség, hogy ezentúl ne a férfiak rosszindulatú megjegyzéseire hallgassanak, inkább egy elfogulatlan és őszinte mesterséges intelligencia kritikáira.
Még nincs hozzászólás