Az igazi Gwyneth Paltrow Imádják, utálják, de mindenki róla beszél
Színésznőként rajongás övezte, viszont életmód-tanácsadó cége miatt sokan inkább úgy vélik, nem kellene olyasvalamibe ütnie az orrát, amihez nem ért. Ő azonban minderre fittyet hányva építi a ma már 250 millió dolláros birodalmát.
Gwyneth Paltrow színésznő, üzletasszony, életvezetési tanácsadó, szakácskönyvíró, és nem utolsósorban anya, október eleji esküvője óta pedig ismételten feleség. A most 46 éves sztár a Coldplay frontemberének, Chris Martinnak a felesége volt tíz évig, majd 2014-ben bejelentették szakításukat.
Egy évvel azután, hogy Gwyneth szingli lett, egy férfi ismételten utat talált a szívéhez, a producer Brad Falchuk, akivel a Glee című sorozat forgatásán találkozott.
Kapcsolatuk nem a nyilvánosság előtt zajlott, és egészen addig sokan azt sem tudták, hogy Paltrow ismét együttél valakivel, amíg a pár egy évvel ezelőtt el nem jegyezte egymást.
A lánykérés ellenére azonban a színésznő nem volt biztos benne, hogy újra kimondja az igent.
Válását kudarcként élte meg, s bár a barátságukat Martinnal épp olyan szoros érzelmek tartják össze, mint korábban szerelmüket, egy újabb drámát már nem szeretett volna végigszenvedni.
Sem gyermekei, a most 14 éves Apple és a 12 éves Moses, sem a nyilvánosság előtt.
„Középkorúként rájöttem, hogy a szerelem mennyire komplikált, és úgy döntöttem, adok neki még egy esélyt. Szerencsések vagyunk, amiért akkor találtunk egymásra, amikor a kiegyensúlyozott és boldog kapcsolatunkhoz a sikereink és a kudarcaink már építőkockaként szolgálnak.”
Gwyneth tehát megtalálta a másik felét, akinek végre hófehér ruhában (Martinnal a városházán házasodtak össze minden felhajtás nélkül), híres barátai előtt örök hűséget fogadhatott.
Robert Downey Jr., Benji Madden, Rob Lowe is a vendéglistán szerepelt, az esküvői videót Steven Spielberg készítette, a menyasszony koszorúslánya pedig ki más lehetett volna, mint legjobb barátnője, Cameron Diaz.
Révbe ért tehát a színésznő, pedig úgy gondolta, hogy a szerelemben kicsit sem szerencsés. Brad Pitthez már 25 évesen is hozzámehetett volna, de nem érezte magát késznek a házasságra, majd Ben Afflecket próbálta megtartani három éven át, sikertelenül.
Végül pedig a nagy szerelem, amelyikről azt hitte, élete végéig összeköti a zenész Martinnal, szintén véget ért. Ennyi híres társ után miért egy sikerekben gazdag, de az életét mégis kevéssé a reflektorfényben élő férfi lehetett számára a befutó?
Mert akkor találkoztak, amikor a színésznő rátalált a saját hangjára, amikor először kezdte el kedvelni önmagát.
Színésznőből életmódguru
Gwyneth kezdett egyre jobban eltávolodni Hollywoodtól. A Szerelmes Shakespeare-ben nyújtott alakításáért Oscart nyert színésznő már nem volt biztos benne, hogy ez az a karrier, amelyre vágyott, hogy élete végéig szerepeket akar játszani, miközben ő maga mást sem szeretett volna tenni, mint megismertetni a világgal az igazi énjét.
Ezen az úton már 2008-ban elindult, amikor létrehozta cégét, a Goopot, amely ma már életmódújság és webshop, tele receptekkel, termékajánlókkal, gyermeknevelési tanácsokkal.
Mindez hírlevélként kezdődött, melyben arról mesélt, miként is készült első Vasember-filmjére, kezdve a kínzó diétájával, edzésekkel és lelkigyakorlatokkal. Gwyneth elhatározta, hogy saját szavain keresztül is bemutatkozik, megmutatja, valójában hogyan szemléli az életet.
Mert mit is tudtak róla a rajongói mindaddig?
Azt, hogy Paltrow gyakorlatilag beleszületett a csillogásba, édesapja, a rendező-producer Bruce Paltrow, édesanyja pedig az Emmy- és Tony-díjas Blythe Danner, keresztapja pedig a filmes szakma egyik legnagyobbja, Steven Spielberg.
Ilyen háttérrel senki sem csodálkozott rajta, hogy Gwyneth színésznő akart lenni. Első szerepét apja rendezésében, a High-ban játszotta, később Spielberg is ugródeszkát biztosított neki, beválogatta a Hook című filmbe, melyben a fiatal Wendy Darlingot alakította.
A Hetedik, A szép remények és az Emma után pedig megkapta Viola De Lesseps szerepét John Madden Szerelmes Shakespeare-jében, mely a díjesőt és a nagy áttörést is elhozta számára. A világ nem vonta kétségbe a tehetségét, de az, hogy ekkora előnnyel indult, mindig is téma volt.
Ki vagyok én Hollywood nélkül?
Gwyneth mindig is felnézett az apjára, nem véletlenül lett „Az apja lánya” a színésznő első szakácskönyvének is a címe. Éppen ezért sorsfordító volt számára, amikor apja a szavait kicsit sem megválogatva azt mondta neki épp karrierje csúcsán, hogy bizony rossz irányba halad.
Bár egy évtizedbe is beletelt, közben pedig 2002-ben apját is eltemette, de Paltrow rátalált a saját hangjára, arra a személyre, akit életében először őszintén kedvelni tudott. Ezt pedig nem a szerepein keresztül érte el, hanem a saját cége által, melyet a semmiből ő alkotott meg, és tett sikeressé.
Mikorra első gyermekével várandós lett, úgy érezte, teljesen kiégett, és valami egészen mással szeretett volna foglalkozni. A Goop a napfényt jelentette számára Martintól való válásakor, majd akkor is, amikor Londont maga mögött hagyva ismét otthonában, Kaliforniában próbálta újra felépíteni az életét.
Szemfényvesztés lenne Paltrow üzlete?
Az életmódoldalból lassacskán wellnessbirodalom lett, saját smink- és arcápolási termékekkel, saját ruhakollekcióval, milliónyi rajongóval. Paltrow eldöntötte, hogy „harmadik gyermekét” nevelgeti tovább, és a színésznőlétet nem erőlteti.
Ennek egyik legnagyobb előnye, hogy bár égisze a filmes világban halványult, az elmaradozó lesifotósok miatt legalább ma már úgy tud kilépni otthona ajtaján, hogy az nem kerül valamelyik magazin címlapjára.
Miközben azonban magánéleti és karrierbeli sikereket könyvelt el, komoly ellentábor szerveződött körülötte. Épp a cége miatt! A világ egy része szerint ugyanis, amit a színésznő épített, semmi más, mint tényeket nélkülöző szemfényvesztés.
Miután Paltrow és Elise Loehnen szerzőnő, aki a Lucky Magazine szerkesztőjeként már korábban is az egészségtudatos életmódot hirdette, egymásra talált, új irányt vett az oldal.
A két nőt a luxusholmik szeretete is közelebb hozta, így lettek ezek a Goop mottói: ha szép dolgokkal akarod magad körülvenni, annak bizony ára van; ezek birtoklása óriási kiváltság; csak azért, mert van, aki nem tudja ezeket megengedni magának, nem jelenti azt, hogy ne is vágyna rá.
Ez az üzletpolitika napjainkban megkérdőjelezhető,
Gwyneth azonban ismételten csak önmagát adva, őszinte volt, és megtalálta a közönségét. Tízezrek hiszik el neki, hogy a napozás nem lehet ártalmas, mert semmi sem az, ami természetes, vagy például azt, ha hagyjuk, hogy a méhek megcsípjenek, az szebbé teszi a bőrt.
Emellett olyan teljesen értelmetlen kiegészítőket árul, amelyekre senkinek semmi szüksége nincs, mégis viszik, mint a cukrot. Mint például azt a testre ragasztható tapaszt, mely a NASA által is használt karbonszálákat felhasználva elősegíti a testünk gyógyulását.
Miközben a NASA elhatárolódott a terméktől, sőt, orvosok tucatjai szólították fel az embereket, hogy ne hagyják magukat átverni, a cég virágzik.
Támadások és milliós követőtábor
Az egymás követő botrányok miatt a Goop márkanév pillanatok alatt híres lett. Mondhatnánk, hogy hírhedt, de Gwyneth talán még erre a jelzőre is büszke lenne, mert ő valamiért tényleg elhiszi azt, amit állít, annak ellenére, hogy süt róla az ellenkezője.
A mostanra 250 millió dolláros birodalom ezzel együtt is hasít, hiszen egy gazdag, sikeres, karcsú, egészséges, gyönyörű hajú Oscar-díjas színésznő vezeti követőit a szép új világ felé, akiről senki sem feltételezi, hogy rosszat akarna a nőtársainak, vagy éppen saját magának.
Hiszen Gwyneth tényleg kipróbálja az ajánlott diétákat, sőt, használja is azt a parfümöt, mely állítólag fejleszti a memóriát. Paltrow a mentsvára azoknak, akik szerint a homeopátia nem korunk legnagyobb blöffje.
A Goop rájött, hogy a wellness new age korszakában, amikor már a tisztítókúrák és a meditációs gyakorlatok unalmasak, mi a közönség igénye.
Mindeközben persze egyre több kritika érte az oldalt, egyre több kérdést vetettek fel az ajánlott termékek, a válaszokat pedig tömegek keresték az oldalon, olyanok, akik az egészségügyben nem találtak megoldást a problémáikra. Ők lettek Paltrow új hívei.
Gwyneth milliókat fizetett már ki büntetés címén, hiszen több olyan dolgot is reklámoz, melynek nincs tudományosan bizonyítható hatása.
Ő pedig a témában azzal védekezik, hogy munkatásaival csupán más oldalról megközelített, érdekes kérdéseket tesz fel, nem hagyományos dolgokkal foglalkozik, valamint hogy tényként sosem állít semmit.
Paltrow influencerként a világ egy részének utat mutat, remélve azt, hogy később a wellness úttörőjeként emlegetik majd.
Még nincs hozzászólás