Ridikül Magazin logo

7 trükk a mindig puha, hidratált bőrhöz

A napsugarak égetik, akár a hámlásig kiszárítják a bőrünket, ráncokat vésnek bele, de a szél, a tengervíz sója vagy az uszodai vegyszerek sem kímélik. Ha nem vigyázunk rá, akár sokkal idősebbnek is mutathat minket a valódi korunknál.

Fotó: Thinkstock

Mit tegyünk annak érdekében, hogy a bőrünk mindig puha és jól hidratált maradjon?

1. Radírozzunk rendszeresen, de kíméletes módon!

A bőr felső, kiszáradt, elöregedett rétegének eltávolítása segít az egyenletes barnulásban, finomabbá teszi a bőrfelszínt, és a sejtek megújulását is támogatja. Egy héten egyszer érdemes elvégezni, olyankor, amikor utána jó néhány órán keresztül nem megyünk napra – a legjobb, ha a kora esti órákra időzítjük, hogy a radírozástól érzékennyé vált bőr pihenhessen és megújulhasson.

Nemcsak az arcunkat, hanem a testünket is érdemes rendszeresen leradírozni, csak arra ügyeljünk, hogy kímélő radírt válasszunk. A drogériákban kapható arc- és testradírok is kiválóan megfelelnek a célnak, de magunk is készíthetünk ilyesmit: keverjünk össze 4-5 kanál lisztet, egy csipet kurkumát, 5-6 csepp rózsavizet, és annyi tejet vagy joghurtot, hogy a bőrünkre dörzsölhető masszát kapjunk.

Masszírozzuk át vele a bőrünket, majd öblítsük le, és használjunk hidratáló krémet, testápolót. A rendszeres radírozás segít elkerülni a lábszár csúnya kiszáradását is.

2. Tisztítsunk óvatosan!

A napi arctisztítás rendkívül fontos, de ilyenkor fokozottan ügyeljünk arra, hogy kíméljük a bőrünket. A szappan nagyon szárít, ezt teljesen hagyjuk el, válasszunk helyette olyan arctisztító tejet, amelyik már e művelet közben is táplálja, hidratálja a kiszáradt bőrt.

3. Válasszunk könnyű krémeket!

A nyár nem a nehéz, sűrű krémek szezonja: ezek alatt könnyen befülled, beizzad a bőr. Keressünk inkább könnyű, sok vizet tartalmazó, könnyen beszívódó, géles állagú krémet és testápolót, extrán hidratáló hatóanyagokkal, például aloe verával vagy hyaluronsavval.

A napozás utánra ajánlott testápolók és arckrémek különösen jók, mivel nemcsak az elvesztett vizet pótolják, hanem hűsítik és regenerálják is az égett bőrt. A nagyon száraz bőrre megengedhetünk magunknak egy valamivel gazdagabb testápoló tejet, de a zsírosabb krémeket hagyjuk meg a téli időszakra.

4. Belsőleg is hidratáljunk!

A krémezés mit sem ér, ha az egész szervezetünk ki van száradva: ha nem pótoljuk belsőleg is a vizet, a kiszáradás a bőrünkön is meglátszik, bármennyire ügyelünk az ápolására.

Vagyis ne spóroljunk az ivóvízzel: melegebb napokon sokkal többre van szükségünk, mint az általában ajánlott  2 -2,5 liter, akár a 3-4 liter sem túlzás! Mindig legyen a kezünk ügyében egy palack ásványvíz, és rendszeresen kortyoljunk belőle. Kerüljük a túl sok koffeint és az alkoholt, mivel ezek mind szárító hatásúak.

5. Táplálkozzunk egészségesen!

Az sem mindegy, mit eszünk ilyenkor. A könnyű, vízben gazdag élelmiszerek, például a zöldségek és a gyümölcsök hidratálják, vitamin- és ásványianyag-tartalmukkal pedig feltöltik és meg is fiatalítják a bőrt.

A napos időszakokban nagyon jól jön az antioxidánsokban, például az A-, C- és E-vitaminban, karotinoidvegyületekben és polifenolokban gazdag élelmiszerek – a sárgarépa, a sárgabarack, a sárgadinnye, a bogyós gyümölcsök, a szőlő – fogyasztása, ezek mind védik a bőrt a szabad gyökök károsító hatásától és az idő előtti öregedéstől. A görögdinnye hatalmas víztartalma miatt valóságos kincs a bőrnek.

Kényeztessük az arcunkat pakolással!
Radírozás után jólesik a bőrnek az extra kényeztetés. A készen kaphatóak mellett nyári gyümölcsökből is készíthetünk a bőrt megújító, megfiatalító pakolást. A cseresznye, a sárgabarack, a sárgadinnye mind remek bőrápolók: egyszerűen turmixoljuk össze a gyümölcshúst, és adjunk hozzá egy kevés tejszínt, egy kanál mézet és pár csepp, E-vitaminban gazdag növényi olajat, például búzacsíra- vagy avokádóolajat. Szuper hidratálómaszkot készíthetünk, ha egy evőkanál összetört görögdinnyét és egy evőkanál összetört avokádót keverünk el alaposan, s ezt kenjük fel 20 percre az arcunkra és egyéb, hidratálást igénylő testtájainkra, például a dekoltázsunkra vagy a lábszárunkra. Az avokádó olajtartalma és a természetes növényi olajok hamar felszívódnak a bőrbe, nem ülnek meg rajta, így nem hagyják befülledni.

6. Az ásványvíz külsőleg is jót tesz!

A forró napokon könnyen felfrissíthetjük, valamint vízzel és ásványi anyagokkal láthatjuk el a bőrünket az ásványvizet tartalmazó permetekkel. Ezeket készen is megvásárolhatjuk, de az is jó megoldás, ha az ivásra szánt ásványvízből töltünk egy keveset egy szórófejes palackba, és ezt visszük magunkkal.

7. Ne spóroljunk a nap elleni védelmen!

A bőr károsodásának megelőzését kezdjük a gondos nap elleni védelemmel: ne spóroljunk a jó minőségű naptejjel, és ne feledkezzünk meg a bőrünk rendszeres utánkrémezéséről se.

Nappali arcápolásra mindenképpen olyan szert válasszunk, amelyik erős fényvédőt tartalmaz, és a testünket is kenjük be napvédővel – ne csak a strandon, hanem akkor is, amikor munkába indulunk. A felhős idő sem jelenthet kifogást, ilyenkor is le lehet égni!

Címkék: bőrápolás, hidratálás, arcpakolás, szépségápolás, bőrradírozás, nyári bőrápolás, krémek

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!