A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Ugrás az ismeretlenbe

Meghökkentő és imponáló: 186 000 néző látogatott ki az F1-es Magyar Nagydíjra 2015-ben. Ugyanakkor Bernie Ecclestone-nak a Magyar Közlönyben megjelentek szerint csaknem 8 milliárd forintot fizet Magyarország jogdíjként. Évente. Neves és független közgazdászok szerint minden "elköltött" forint az ötszörösét hozza be a költségbevetésbe. Ebben a sok-sok pénz mozgatta világban a Hungaroring anyagi ügyeit egy csinos, fiatal nő, Gazsi Júlia intézi. Aki bizonyára szintén többször feltette magának a kérdést: Elég (jó) vagyok?

Fotó: Hungaroring


„Mindent elsöprő szerelem volt, első látásra!" – ezzel az egyetlen mondattal jellemzi Gazsi Júlia élete egyik fontos – ha nem a legfontosabb – váltását: öt éve lett a Hungaroring vezérigazgató-helyettese, és elképedve tapasztalta, hogy a pálya tartozásai anno több száz millió forintot tettek ki. Az is igaz, hogy Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató, aki felkérte a pozícióra, megmondta: „Nem lesz könnyű dolgod!”

„Olyan pénzügyi állapotokra azonban nem számítottam, mint amik a nyakamba szakadtak... Aztán szépen sorra vettük az ügyeket. Minden egyes beszállítóval külön-külön leültem tárgyalni. Sokszor érződött: mit akar ez a nő a »macsós« vállalkozói világban? ... Végül kivétel nélkül mindenkivel megegyeztünk. Ennél csak az volt nehezebb, amikor bizonyos – olykor öröklött – szokásjogokat kellett felülírni. Mindeközben zajlott az élet a Hungaroringen az évente 200-220 hasznosított napunk miatt, kifelé semmi sem látszhatott. Mára elmondható: 2012-től teljesen átlátható a Hungaroring gazdálkodása, nincs köztartozásunk, sőt, több éve nyereségesek vagyunk!”

Azon a kérdésen csak csilingelve nevet, hogy milyen arcot vágnak a nagymenő vállalkozók, mikor egy fiatal nővel kell megállapodniuk... Munkaköre tipikus manageri/produceri szerep. Igyekszik a háttérben maradni, de a szerződésekkel, a tárgyalások sikeres lebonyolításával, a világversenyek szervező és operatív bizottságának vezetésével igencsak sokat hozzátesz ahhoz, hogy az utóbbi öt évben megerősödött a Magyar Nagydíj helyzete a Formula 1 világában. A manageri/produceri szakma tipikusan női hivatás? – teszem fel neki a kérdést.

„Azt hiszem, személyisége válogatja, hogy ki akar sokat, sőt rengeteget dolgozni a háttérben. Meglepő lesz, amit mondok, de ez az egész egy óriási háztartás. Van a családnak egy bizonyos bevétele, amit úgy kell beosztani, hogy a hó utolsó napján se a visszavitt üvegekből kelljen kenyeret venni. Pénzt kell szerezni a támogatóktól, bevételt kell termelni a megrendezett versenyeken és egyéb pályaeseményeken, majd azokat okosan szét kell osztani. Csak a nagyságrend más...”

A vezetői munka teljes embert kíván. Vajon a magánélete elbírja ezt a kihívást? A gondolat megválaszolásához visszakanyarodik az interjú elejéhez. „A villámcsapáshoz hasonló érzésről már beszéltem, ugyanakkor felmerült bennem a kétely is: miként fogom a lányom és a köztem kialakult nagyon szoros, szeretetteljes kapcsolatot megóvni? Kilenc éve élünk ketten... A mai napig én viszem minden reggel iskolába Lucát, ez ragyogó alkalom egy kis reggeli biztatásra, hogy a nap jól sikerüljön. Amikor elindulok kifelé az autópályán a Hungaroringre, előjönnek a szerződések, a napi operatív feladatok, a megoldandó kérdések tucatjai. A nap végén pedig, mikor hazafelé vezetek, »visszakapcsolok«. A tanulóidő, a vacsorakészítés, a lefekvés előtti beszélgetés szent és sérthetetlen. Imádok főzni és sütni, hétköznap ez kapcsol ki. Szerencsére Luca igényli is, hogy azt egye, ami otthon készül, az iskolába pedig sütit vagy házi készítésű ételt visz. Időközben a kislányból egyre nagyobb lány lett, az anya–lánya viszony pedig kiegészült egy bensőséges barátnői kapcsolattal: mindent megbeszélünk, még a kényesebb témákat is. Bármi történik, nekünk a legfontosabb a bizalom és az ígéret szentsége."

Van valami ellentmondás abban, hogy valaki a rideg számok, a törvények szigorú, racionális világában él, sosem a kifogásokat, hanem a megoldásokat keresi, miközben a magánéletében imádja a mediterrán hangulatot, a lazább olasz életstílust. Egy jobb koncertért – akár könnyű-, akár komolyzenei – képes még külföldre is elutazni. Bizonyítandó az olaszok iránt érzett rokonszenvét, a garázsában egy felújításra váró, de működőképes negyvenhat éves Fiat 500-as áll. A miértre nincs racionális magyarázat, illetve van: egyszerűen bájos és szeretnivaló.

Ha valaki a száguldás bajnokai között él, óhatatlanul is lesz első számú kedvence: Gazsi Júliáé Alain Prost. A négyszeres világbajnok személyére nincs racionális magyarázat, míg a maiak közül Jenson Button és Fernando Alonso neve hangzik el. Indoklás: a brit világbajnok igazi gentleman, isteni humorral, a spanyol világelső pedig lobog, szikrát hány, az igazi délvidéki életörömöt testesíti meg. Alonso egy gokartiskolát is működtet, s ezzel ugyanazt a célt tűzte ki, mint a Hungaroring vezetéstechnikai központja, amelynek szintén Gazsi Júlia a vezetője.

„A »Miniringet« 2011-ben hoztuk létre, azóta is sikeresen működtetjük, több ezer gyermek vett részt az élményszerző, interaktív oktatási programban. A fiatalok biztonságos közúti közlekedésre való játékos nevelése kiemelt feladat a Hungaroring társadalmi szerepvállalásában. Támogatjuk egy gyermekotthon tehetséggondozó programját is. Vezetéstechnikai centrumunkban nyári tábort szerveztünk a gyerekeknek, de örömmel fogadjuk a frissjogosítványosokat is. Jelenleg négy turnusban kétszáz hátrányos helyzetű gyereket táboroztatunk, amivel szintén a közlekedési morál erősítését céloztuk meg.” 

Címkék: f1-forma, anya-lánya kapcsolat, autóversenyzés, hungaroring, gazdálkodás, fiat 500-as, üvegzseb, tartozás, alain prost

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!