Pálfi Éva: Elfogadjuk magunkat, tiszteljük egymás értékeit...
Brandstylist iparművész, női marketingszakértő, a B2W alapító-tulajdonosa. Valódi nők címmel tavaly létrehívta Magyarország első női reggeli rádióműsorát a Manna FM-en, amelynek tulajdonosa és társműsorvezetője is egyben. Ütős csapatot választott maga mellé a rádiózás világában régi motorosnak számító Argyelán Krisztina, a népszerű színésznő, Balázs Andrea és a kereskedelmi televíziós show-műsorok sztárja, Köllő Babett-tel összefogva. Az online platformok révén elért napi kétmillió-kétszázezer fős közönségük mérete önmagáért beszél. Pálfi Éva szerint a nők minden porcikájukkal vágynak a támogató, megtartó közegre, amilyenné a Valódi Nők közösségét is építik.
Korábban a B2W női üzleti közösség létrehozójaként kommunikált a nőkről, a Valódi Nőkkel közvetlenül szólítja meg őket. Ez volt a cél a rádióműsorral?
A B2W egy immár huszonhét évre visszatekintő projekt. 2018-ban nevet is kapott, 2020-ban már egyetemi tananyaggá vált, és hamarosan a Magyar Marketingszövetség Női Tagozatának stratégiai partnere lett, melynek elnökeként folyamatosan arra törekszem, hogy minél több piackutatást végezzünk a nők élethelyzetével kapcsolatban.
Eddig a cégeknek és a médiának segítettem abban, hogy a nők felé miként kommunikáljanak: tudatosan, felelősen, a „vedd meg most, ne maradj le, nem játszol, ha nem látszol” jellegű manipuláció nélkül, ami csak frusztrációt kelt bennük. Szakmai kommunikációs kihívásként lehetőséget kaptam arra, hogy a nőket is megszólítsam, felkeltsem bennük azt az elvárást a cégek és a média részéről, hogy felelősen kommunikáljanak velük.
Eredetileg szakértőnek és harmadik műsorvezetőnek hívtak meg egy reggeli műsorba, ám ahogy elkezdtünk ötletelni, csapatot építeni, erősen belefolytam a kreatív produceri munkába, majd producere, végül alapító tulajdonosa lettem a Valódi Nőknek.
Rengeteg témát feldolgozunk, és számos edukációs tartalommal foglalkozunk a nőiségtől az egészségen át a fizikai állapotig, a vágyaktól az élethelyzeteken át a közösségekben szereplésig. Foglalkozunk a tudatos vásárlás mellett a női szerepekkel, a munka és magánélet egyensúlyának megtalálásával, de olyan nehezebb témákkal is, mint például a női alkoholfogyasztás.
Mit értenek pontosan a valódi nő fogalom alatt? Kik érezhetik magukat annak?
A valódi nő azt jelenti, hogy elfogadjuk magunkat minden pozitív és negatív érzésünkkel, vágyunkkal együtt. Olyanok vagyunk, amilyenek. Óriási változásokon ment keresztül a női társadalom a lehetőségeinket illetően, abban, hogy miket szeretnénk még kivívni magunknak a jövőben. Ahol most tartunk, az egy látható eredmény, nyilván nem tudunk még mindent jól csinálni. Attól működik jól a műsorunk, hogy habár nagyon különböző személyiségek vagyunk, elfogadjuk egymást.
Hiszünk a Valódi Nők ’felsőbbrendű’ üzenetében, hogy tegyünk a nőkért, kapaszkodjunk össze, nincs helye köztünk a széthúzásnak, a másik megszólásának a háta mögött. Nem is tudnánk hitelesen vezetni a műsort, ha mi magunk nem ilyenek volnánk. Négyfélék vagyunk, négyféle szempontot ütköztetünk egy-egy adott témában. Az a jó, hogy nem mindig értünk egyet, hiszen a hallgató is többet kap, ha több szempont eljut hozzá.
A ’cicaharcok’, rivalizálások elkerülésének bizonyára az is a titka, hogy tisztában vannak a saját képességeikkel, adottságaikkal...
Mind a négyen saját jogon vagyunk sikeresek, amúgy meg mindannyian foglalkoztunk már önismerettel. Pontosan tudjuk, mit jelent a siker, milyen az, amikor kudarcok, csalódások érnek, milyen onnan felállni. Negyven pluszosokként sok mindent megéltünk, tapasztaltunk anyaság, párkapcsolatok, munka terén. Amellett pedig, hogy a nők kiálljanak önmagukért, a másik fő célkitűzésünk, hogy a nők közösségekben gondolkodjanak.
A B2W-nél évente kétszer reprezentatív kutatást végeznek arról, hogy milyen kihívásokkal küzdenek manapság a nők. Érzékel tudatosodást abban, hogy a férfitársadalom komolyabban venné a nők igényeit?
Amikor először kiálltam azzal, hogy a nőkre oda kell figyelni, konkrétan lehülyéztek, hogy „mi lesz a férfi üzleti partnerekkel”, pedig pont az a lényeg, hogy a férfiak és a nők együtt legyenek és kommunikáljanak egymással. Tíz éve még nem kezeltük jól az arányokat. Megszületett a harcos nő, átestünk a ló túlsó oldalára. Sokan mostanra égnek ki abban, hogy nőként férfienergiával akarnak érvényesülni.
De a 2024-es statisztikák szerint sem találjuk meg az egyensúlyt a nőiségünkben, az anyaként való megfelelésben, a magánéletben, a munkában. Még több feladatot vállalunk magunkra, egy órával kevesebbet alszunk. Valamelyik szerepünkből el kell venni, és ez vagy a munka, vagy a magánélet rovására megy. Újabb szempontként megjelent az új felmérésekben, hogy sokan nem tartják magukat jó háziasszonynak.
Minél messzebbre megyünk Budapesttől, annál inkább igaz ez vidéken. Remélhetően be fognak állni az arányok, megértjük, hogy a nő helye hol van a munkában és a magánéletben.
Milyen további tervei vannak a műsor interaktív női közösségének a fejlesztésében?
A műsort kibővítettük nemrég még egy online platformmal, a Valódi Nők Klubjával. Tervezzük, hogy lépünk abba az irányba, hogy élőben is találkozzunk a hallgatókkal. Klubesteket tartunk majd országszerte, ezeken az alkalmakon találkozhatnak a követőink Andival, Babett-tel, Krisztával és velem. Az élet különböző területein nagyon odafigyelek arra, hogy a stresszes kommunikációból kiszakadva igazi, megtartó, intim közegeket alkossunk, ahol senki nem sérül, nem bántja, hanem támogatja egymást.
Még nincs hozzászólás