A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Nem ugyanaz a nő vagyok, mint aki egy évvel ezelőtt voltam

Pálfi Évával, a Magyar Marketing Szövetség Női Tagozatának elnökével, a B2W alapítójával beszélgettünk az új női szerepvállalásokról, melyek a legfrissebb statisztikák szerint szinte félévente teszik próbára a hölgyek jövőről alkotott elképzeléseit, vágyait.

Fotó: Tőke Béla

– Miért van ennyi férfias, ’erős nő’? 

– Hatalmas változásokat éltünk meg az elmúlt hat évben, és trendi is lett ’erős nőnek’ titulálni magunkat. Ám ez egy csapda. Átestünk a ló másik oldalára, erővel akarjuk megszerezni a titulusokat és a szakmai sikereket, a család irányítását, pedig lehetne ezt női energiával is tenni.

]A férfiakat mindenesetre jól összezavartuk ezzel, ők sem találják a helyüket ebben az ’új világban’, és tetszik vagy sem, nem szívesen bújnak egy ’szoknyás pasi’ mellé este az ágyba.

Egyre több a magányos nő, pláne itthon, Magyarországon. Ez még nem az a siker, amire vágytunk, de idővel, remélem, beáll az egyensúly.

– Láttad nyáron a Barbie-filmet? Mit gondolsz, miért lett ekkora sikere?

Bevallom, a film nézése közben zavarban voltam, mert azt éreztem, hogy le van maradva a film öt évvel. 2018 januárjában, amikor megalapítottam a B2W (Business to Woman) kommunikációt, górcső alá vettünk minden olyan szempontot, amellyel ez a film csak most foglalkozik.

Rávilágítottunk a feminista és a patriarchális törekvések előnyeire és hátrányaira is, amelyek mind a nőket, mind pedig a férfiakat is érintik.

Magyar reprezentatív piackutatásokat végeztünk, és azt láttuk, hogy a magyar nők helyzete egészen más, mint amit a globális adatok alapján képzeltünk. Pontosan tudtuk, hogy egy olyan változásnak vagyunk tanúi, ahol évekig nem lesz egyensúly a nők magánéletében és a munkában, sőt, a nők és a férfiak között sem. Új identitások kezdtek kialakulni, melyeknek ma is szemtanúi lehetünk.

A B2W két év alatt lett egyetemi tananyag, egyre több a diplomázóm ebben a témában. Pár év alatt megreformáltuk a hazai vállalkozói szférát. Minden szakmai fórumon azon vagyok, hogy a cégek és a média felelősen kommunikáljon a nőkkel. A nők pedig azonnal kiszúrják, ha manipulálja őket egy reklám vagy egy felelőtlen üzenet. 

Visszatérve a filmre, nem értettem, miért lett ennyire sikeres. Aztán persze jött a döbbenet, itt még bizony nagyon sok dolgunk van. Sőt, társadalmi szinten teljesen újra kell fogalmazniuk a nőknek is, és bizony a férfiaknak is az identitásukat.

– Mik ezek a magyar sajátosságok, amelyeket említettél?

– Európában második helyen állunk a tekintetben, hogy a magyar egyedülállók 68%-a nő. Itt, Magyarországon él a legtöbb egyedülálló nő. Ráadásul 41%-uk egyedül is neveli gyermekét, így ők egyedüli döntéshozónak számítanak a háztartásokban. 260 ezer családban egyáltalán nincs jelen az apa, és ebben a 2023-as szeptemberi adatban még benne sincsenek a szétszakított kárpátaljai családok.

Ma, amikor egy nő egyszerre épít karriert, tanul, nevel gyermeket, vezet háztartást, felelős a családi kasszáért, és még próbál időt szakítani magára, azt látjuk, hogy felértékelődött a biztonság és a kötődés. A kötődést külön kiemelném, hiszen bizony szükségünk van olyan támogató közösségekre, barátokra, értékes társkapcsolatokra, családra, amelyekkel és akikkel őszintén megélhetjük a valódi énünket, és tehetünk egymásért.

Nekünk, nőknek ez rendkívül fontos, és ezt ösztönösen jól csináljuk. A magány ugyanolyan káros, mint a dohányzás, sok kutatás bizonyítja, hogy akár 15 évvel tovább élhetünk, ha életünket megosztjuk másokkal.

– Milyen egy tudatos, támogató női közösség?

– Gomba módra szaporodnak a nőkre célzó szervezetek, közösségek, ám ezek java megint csak haszonelvű. Sajnálattal tapasztalom sok helyen, hogy ahelyett, hogy valóban támogatnák, motiválnák egymást a hölgyek, és a jövőre koncentrálnának, inkább csak beleragadnak a múltba, és nem mernek kilépni belőle.

Szerintem amikor valaki a gödör mélyén van – és valljuk be, igencsak próbára tett minket az elmúlt négy év (a covid, a válság, a háborús krízis, az infláció) –, akkor az a legjobb, ha lemászunk hozzá, és felsegítjük, nem pedig melléülünk siránkozni.

Szakemberként azt látom, hogy azok a nők, akiknek a terheit generációsan cipeljük, már nem is léteznek. Felnőtt egy Z és egy Alfa generáció, amelyeknek minden lehetőségük megvan sikeresnek lenni, olyan életet kialakítani, amilyenre valóban vágynak.

Be kellene fejezni végre a siránkozást, és minden energiánkat a teremtő kreatív erőnkre, együttműködésre és személyes fejlődésünkre kellene összpontosítanunk. Az elmúlt években sokat foglalkoztunk önismerettel, generációs problémákkal, társadalmi tabukkal, a manipulatív maszkulin reklámok káros hatásaival, látjuk, mire képes a ’deepfake’ és az AI.

Mindent tudunk már, itt a cselekvés ideje, mi a B2W-vel ebben segítünk mind a nőknek, mind pedig a nőkre célzó cégeknek.

Hölgyeim, azt üzenem Nektek, hogy higgyétek el végre, milyen fontosak vagytok a család és a társadalom számára. Kérlek, legyetek tisztában azzal, hogy bármilyen sikeres céget képesek vagytok elvezetni, ha készek vagytok tanulni, fejlődni, és megtaláljátok magatokban az egyensúlyt!

A férfiak pedig imádni fognak érte benneteket, legyetek igazi NŐK!

- Mit jelent a B2W?

- A B2W öt év alatt reformálta meg a hazai vállalkozói szemléletet. Elsőként állt ki a nőkért és a vállalkozónőkért. Idén ősszel is megrendezésre került az ezerfős B2W Fesztivál, mely olyan vállalkozónőknek, cégeknek nyújt üzleti segítséget a kommunikációban és kapcsolatépítésben, akik nőknek adnak el. A Ridikül is támogatta a rendezvényt, fantasztikus hangulat volt!

A kezdeményezés 2018 januárjában indult, mely akkoriban rendkívül progresszív szakmai felvállalás volt, mára viszont új kategóriát teremtett vele. Tekintve, hogy a vásárlások 85%-ában nők döntenek, a vállalatoknak, gyártóknak és szolgáltatóknak át kell gondolniuk az eddigi kommunikációjukat vevőik felé.

Ez mára már nem úri huncutság, hanem józan ész kérdése. Aki nem veszi tudomásul, hogy ha a vásárlóknak neme lenne, akkor NŐ lenne, könnyen elbukhat.

Pálfi Éva a B2W alapítója, hatszoros marketing gyémánt díjas brandstratéga, többszörös szakmai bestsellerkönyv-szerző, a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának elnöke, a Metropolitan Egyetem B2W marketingoktatója. 2023-ban a Szakmai Elit az "Év Embere" díjjal tüntette ki.
„Szeretném, ha minden Nő tisztában lenne az értékeivel, okos fogyasztóvá válna, aki felismeri, mi jó neki, és nem hagyja magát manipulálni.

A cégek, amelyek nőknek adnak el, pedig olyan élményeket teremtenének nekik, amelyek képesek kiszakítani őket a mindennapok rutinjából, tesznek értük, és inspirálják őket. Ez mindkét fél érdeke, hiszen a Nőket támogatják, segítik döntéseikben, énképük megerősítésében, míg a cégeknek jobb ügyfelei lesznek, sikeresebbé és eredményesebbekké válnak.

A B2W társadalmi szinten közös ügy, szuper vízió, melynek az alapjait már megteremtettük” – mondta el nekünk Pálfi Éva női marketing-szakértő.

www.palfieva.hu

www.b2w.hu

Címkék: pálfi éva, b2w

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!