Láttad, hallottad, olvastad?
Meghan hercegné esküvői ruhájának karrierje
A windsori kastélyban mutatják be a nagyközönségnek Harry herceg amerikai hitvese, Meghan Markle menyasszonyi ruháját. A Givenchy divatház brit művészeti igazgatója, Clare Waight Keller által tervezett kreáció hamar múzeumi darab lett, melyet az október 26-án nyíló tárlaton vehet bárki közelebbről is szemügyre.
Emellett bemutatják Meghan hercegné öt méter hosszú fátylát is, amelyre a Brit Nemzetközösség 53 országának növényvilágát hímezték, valamint azt a gyémánttiarát, amelyet az uralkodó adott kölcsön a ceremóniára, és amely még soha ezelőtt nem szerepelt kiállításon.
Az Egy királyi esküvő: Sussex hercege és hercegnéje kiállításra Windsorban január 6-ig lehet jegyet váltani, majd 2019. június 14. és október 6. között a történelmi Holyrood Palotába helyezik át a tárlatot.
Megveszi, felveszi, lefotózza, visszaküldi
A cél érdekében minden eszköz szentesített, gondolhatják azok az Instagram-felhasználók, akiknek lételemük, hogy tökéletes fotókkal bombázzák naponta követőiket.
Manapság rengetegen szeretnének influencerek lenni, a támogatók azonban nem az égből hullanak, az elején a komoly kiadások miatt – melyet az új, trendi és persze méregdrága ruhadarabok vagy kiegészítők beszerzése okoz – sokan lemorzsolódnak.
Vannak azonban, akik megtalálták a kiskaput. Manapság már sokan csak azért vásárolnak belőlük, hogy lefotóztathassák magukat benne, majd vissza is küldik, hála az internetes vásárlás elállási jogának.
A Barclaycard hitelkártyacég statisztikája szerint az Egyesült Királyságban tízből egy ügyfelük beismerte, hogy a közösségi oldala miatt rendel. „A mai szettem” hashtag alatt, tehát legtöbbször nem saját ruhadarab vagy kiegészítő látható.
Szálloda ilyet még nem mutatott
A kínai Kojcsou tartomány számtalan lenyűgöző természetes vízeséssel rendelkezik, így amikor a rohamosan fejlődő Kujjangban város új szállodáját, a Liebian International Plazát tervezték, egy mesterséges vízesést is hozzáálmodtak a 121 méter magas felhőkarcolóhoz.
Az épület oldalán 108 méter magasból alázuhanó víztömeg látványnak valóban pazar, a szállodának és bevásárlóközpontnak helyet adó épület közüzemi számláját azonban súlyosan megterheli.
A négyemeletnyi tartályba gyűlő esővizet és az épület tisztított szennyvizét egy 185 kilowattos szivattyú működteti, melynek beüzemelése egyébként órákba telik. Éppen ezért csak különleges alkalmakkor tekinthető meg a város, sőt talán a világ egyik leglátványosabb attrakciója.
Kalóriaégetés horrorfilmmel
Itt az ősz, a talpunk alatt ropogó falevelek, a forró teák és a bekuckózós filmezős esték évszaka, amikor már kevéssé vágyunk arra, hogy az edzőteremben izzadjunk a csajokkal a spinningórán. A jó hír, hogy a kalóriákat az esti mozizással is el lehet égetni, persze csak ha valami borzongató van a terítéken.
Pár éve a Wesminster Egyetem kutatói arra a megállapításra jutottak, hogy 90 percnyi instant rettegéssel 113 kalóriát lehet elégetni, ami félórányi sétának felel meg.
A legfélelmetesebb alkotások azonban ettől is jobban megdolgozzák a zsírpárnáinkat, Stephen King Ragyogás című bestsellerének filmváltozata alatt átlagosan 184 kalóriát égettek el az alanyok.
A hatásmechanizmus logikus, hiszen a stressz hatására a pulzus megemelkedése mellett a szervezet több adrenalint is termel, melynek következtében felgyorsul az anyagcsere, így a kalóriák égetése is.
Ott azért még nem tartunk, hogy kijelenthessük, a horrorrajongók karcsúbbak a romantika kedvelőinél, de a kutatás alapján amiatt a csoki miatt nem kell álmatlanul forgolódnunk, melyet a film alatt majszolunk el.
A küyük fogságában
Aggódunk gyermekeink egészsége miatt, hiszen iskola után az első dolguk a tévé, a számítógép vagy éppen valamelyik másik kütyü képernyőjének bámulása.
Mint kiderült, van is rá okunk, ugyanis az Amerikai Szívtársaság friss kutatása szerint azok a fiatalok, akik túl sok időt töltenek képernyőnézéssel, könnyen hozzászokhatnak az ülő életmódhoz, ami súlygyarapodáshoz és elhízáshoz vezethet.
Ennek elkerülése érdekében naponta legfeljebb egy-két órát szabadna csak a különböző készülékek képernyői előtt tölteniük a gyerekeknek. Ijesztő adat azonban, hogy a jelenlegi becslések szerint a 8 és 18 éves kor közötti fiatalok naponta több mint hét órát töltenek képernyőnézéssel.
Boldogságevők
A függőség általában nem az a kifejezés, amit az ételekkel kapcsolatosan szoktunk emlegetni, pedig vannak olyan finomságok, melyek éppúgy képesek a bűvkörükben tartani, mint mást például az ital. A magas cukor- és zsírtartalmú feldolgozott élelmiszerek pont ilyenek.
A csipsz, a sült krumpli, a fagylaltok vagy a pizza, de ugyanez a helyzet a csokoládéval, a sajttal vagy az üdítőitalokkal is. Ezek fogyasztása mind elősegíti a dopamintermelést, mely mint boldogsághormon teszi az embert addiktívvá.
A cukorfüggőség létező probléma, fogyasztása képes jobb kedvre deríteni, hatása azonban nem hosszú távú. Sóvárgás alakul ki az elmaradt „jutalom” iránt, ami a legtöbbször nemcsak a hiány pótlását idézi elő, hanem habzsolást, túlevést is.
A szervezet azonban képes hozzászokni az egyre nagyobb adagokban bevitt cukrokhoz, így könnyen elszaladhat velünk ló. A szénhidrátok hirtelen megvonása azonban nem feltétlen jó irány, inkább érdemes hétről hétre csökkenteni a bevitelt.
Még nincs hozzászólás