A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Átverések ideje

Volna pár perce egy-két kérdésre válaszolni? Úton-útfélen megnyerő fiatalok állítják meg a kérdéssel a naiv járókelőt. A kellőképpen gyanakvó megszólított kapásból azt válaszolja, hogy az eddig feltett első kérdésre a válasz: nem, a másodikra pedig: csak, mert nyilván az lesz a következő, hogy miért nem akarja a kérdőívet kitölteni. Amennyiben viszont kötelességtudóan felelget, és még a valós telefonszámát, lakás- meg e-mail-címét is megadja, sok meglepetésben lehet része.

Fotó: Thinkstock

Arany kulcsocska
Rövidesen kipúposodó borítékot hozhat neki a postás, benne egy arany kulcsocskával, amely a címzett által szinte máris megnyert autóhoz való. Az illető neve immár ott van a legesélyesebbek között a sorsolási listán, tudatják vele. Hogy bent is maradjon a kiválasztottak között, ezrekért elő kell fizetnie valamely nyomtatott sorozatra, lapra, kiadványra, receptgyűjteményre. Arany kulcsocskát tömegével postáznak, nyereményautó pedig csak egy van, ha egyáltalán létezik.

Aztán csőstől kapja a jóhiszeműen válaszolgató a termékbemutatóra szóló meghívókat. Vidékről ingyen buszoztatják a helyszínre, és ajándékkal kecsegtetik, ha végighallgatja az egy-két órás előadást. Okos edényt, mágneses eszközöket, használója egészségének megóvását szolgáló matracot, allergiaűző gyapjútakarót, a szellőztetést helyettesítő levegőtisztítót vagy vízszűrőt tukmálnak az egybehívottakra.

Riogató marketing
Az előadók lehengerlő kommunikációját közhelyek uralják: legfőbb kincsünk az egészség, illetve a borsos árú eszköznél többe kerül a használata nélkül elkerülhetetlen rendszeres gyógyszerszedés. A következő szint a riogatásé. Mondjuk, víztisztító nélkül azért érezte magát eddig levertnek a hallgatóság, mert a drogosok, alkoholisták és antibiotikumot szedők vizeletéből a közkutakba kerülő részecskék zavarták meg a szervezete működését.

Jönnek a csábító marketingfogások is. Teszem azt, körbevisznek egy pikszist, amelyből mindenki zsákbamacskát húzhat. Egy nyolcszázezer forintos tétel (nem ritka az ilyen summa!) esetén száz-háromszáz ezer forintos kedvezményre feljogosító meglepetések kerülnek elő belőle. Ez természetesen csakis aznapra érvényes. Az efféle „lehetőséget” csupán az hagyja ki, aki tudja, hogy az adott termék a felkínált ár töredékéért vásárolható meg más üzletekben. Az ilyen tájékozottak, persze, el se mennek a termékbemutatóra, mert tudják, hogy – amint az értékesítők mondanák – „az idő pénz”.

Húsz év fiatalodás
Rohan az idő. Megjelennek a ráncok, a pluszkilók nőkön, férfiakon. De mit nekünk az évek múlása, ha kapjuk az ajánlatokat, amelyek szerint napi egy tablettától koplalás nélkül húsz kilót adunk le két hét alatt, a hasunk pedig kocka lesz, noha továbbra is a tévé előtt punnyadunk? A botoxkezeléstől eltűnnek a ráncaink – a mimikánkkal együtt.

Uszodában, vásárokon elegendő megmarkolni egy rudat ahhoz, hogy megállapítsák: valós koránál húsz évvel idősebb a marokhoz tartozó test, ezt olvasni ki a „tenyérből áradó hullámokból”. Az állapot, persze, visszafordítható, ha a delikvens bekapdossa a számára aranyárban kínált pirulákat. A zöldet, a kéket, a sárgát egymás után, és naponta. Összetételük ismeretlen. Jó esetben placebók.

Az átverésre immúnissá tévő kapszulát is ideje lenne bevetni.

Címkék: marketing, marketingfogás, hiszékenység, átverés, buszoztatás, arany kulcsocska

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!