A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Divatblogger: nem rossz foglalkozás

Lány a szomszédból – ezt sugallják a tehetséges divatbloggerek fotói, bejegyzései, videói. Olyanok, mint mi, gondoljuk, miközben a képeiket nézzük, a bejegyzéseiket olvassuk, de valahogy mégis csak jobbak nálunk. Lássuk, mit tanácsolnak, hol járnak, mit esznek, mit tetováltatnak magukra, és milyen fesztiválfrizurát választanak idén nyárra. Ha nekik jól áll, mi is kipróbálhatjuk.

Tavi Gevinson a Vogue főszerkesztőjével
Fotó: Thinkstock

Egy bátor és vakmerő stílusú tinédzser blogolni kezd az öltözködésről, a sztárok ruháiról, a stílusukról, és nem egyszer ott találja magát a hollywoodi celebek oldalán, haute couture-divatdiktátorok bemutatóin. Néhány év alatt milliók figyelik szellemes bejegyzéseit, majd eljut odáig, hogy vele reklámoztatja termékeit a szépségipar, mert posztjai, fotói jóval nagyobb tömegekhez érnek el, mint egy „személytelen” divatcégé.

Hasonló utat járt be a világ egyik leghíresebb divatbloggere, Tavi Gevinson is, aki tizenegy évesen kezdett blogolni, elindította a Style Rookie Magazine-t, ami máig az egyik legbefolyásosabb street style blog: az általa kitalált összeállításokat a leghíresebb sztárok viselik. Meghívást kapott a New York-i divathétre csakúgy, mint Párizsba, ahol az első sorban ülhetett Karl Lagerfeld és Marc Jacobs divatbemutatóin. A celebbé vált tinédzser mostanában színésznőként próbálja ki magát, tavaly debütált a Broadwayn.

Milliók követik például Elin Klinget, akit a H&M is felkért blogolni, vagy a videoblogger Bethany Motát, aki az Aéropostale-lal működik együtt, de Michelle Phan videóit is rengetegen nézik. Ugyanakkor jól látszik, hogy minél nagyobb sztárrá válnak a divatbloggerek, annál inkább gyengül a személyes hangjuk; mindinkább a saját brandjüket építik, és egyre inkább a piac befolyásolja, hogy miről írnak.

Van, aki nyíltan vállalja, hogy egy üzleti terv része volt a blogírás, és azért kezdte el, mert sikeres és gazdag akart lenni. Ilyen például Leandra Medine, aki Man Repeller című blogjával nagyon rövid idő alatt robbant be a híres divatbloggerek közé. Ma már 50 ezer dollárt fizetnek neki egy-egy fontos megjelenésért, és könyvet is ír.

Az egyik legismertebb magyar divatblogger Festy, aki saját bevallása szerint az első pillanattól kezdve tudatosan építi a blogját. A fiatal térképészlány oldalán a legelegánsabb ékszermárkákkal és egzotikus utazások fotóival találkozhatunk, ő maga a világ nagy divatheteinek rendszeres látogatója. Nem rossz foglalkozás: mindössze bátornak kell lenni, ügyesen megtanulni fotózni, határozottan fellépni, és kérlelhetetlen tanácsokat adni arról, hogy kinek mi áll jól, ki hogyan nőiesebb, vadócabb, vagy ki tudja. A technológia adott, már csak a divatot kell kitalálni hozzá. 

Címkék: divat, divatbloggerek, divatdiktátorok, divathetek, fashionweek, divatblog

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!