Adunk a látszatra?
Egy kislány hercegnőnek, egy kisfiú pedig szuperhősnek akar látszani, és sokakat ezek a vágyak egy életen át elkísérnek. Az a kép, amit kifelé mutatunk, nem mindig egyezik a valósággal. De merjük-e vállalni a gyengeségeinket: hogyan éljük meg a leleplezést, ha kiderül, hogy nem mi vagyunk az álomnők, a szuperanyák vagy a legterhelhetőbb munkaerők?
ERNEST HEMINGWAY SZERINT JÉGHEGYEK VAGYUNK ÖNMAGUNK ÓCEÁNJÁBAN: EGYTIZED RÉSZ, AMI LÁTSZIK BELŐLÜNK, KILENCTIZED LENN VAN A MÉLYBEN.
„A látszat nem az igazság. Ami a szemünk előtt van, pusztán a láthatatlannak megjelenő képe. Első benyomásunk, amit érzékelünk, minden segítség nélkül, a maga természetességében gyenge alap ahhoz, hogy elbíráljuk, mi az igaz. S ez mégsem azt jelenti, hogy az igazság elérhetetlen volna a számunkra.” Klazomenai Anaxagorász
„A MOZDULATLANSÁG: LÁTSZAT; A VALÓSÁG: VÁLTOZÁS." Victor Hugo
„Egy napon hirtelen rájöttem, hogy minden egyes tárgynak, minden egyes ábrázolatnak mögöttes értelme van. Bárhova nézek, semmi sem pontosan az, aminek látszik.” Mészöly Miklós
A TÖKÉLETESSÉG MÍTOSZA
1. Kislánykorban a Barbie-baba, amitől megtanultad, hogy sohasem lehetsz olyan szép hosszú lábú és vonzó.
2. Később a magas, ámde XS méretet viselő modellek hitetik el veled, hogy nem lehetsz olyan szép és sikeres, mint ők.
3. A kozmetikumreklámok, amelyek azt sugallják, hogy már majdnem eléred a tökéletességet, ha fegyelmezetten használod azokat a termékeket.
4. Ha mégsem jó az eredmény, akkor még mindig jöhet egy divatos diéta, vagy a mimikai ráncokat lebénító szúrás.
DE A TÖKÉLETESSÉG CSAK LÁTSZAT. SENKI SEM OLYAN HIBÁTLAN, MINT AMILYENNEK A PALKÁTOKON LÁTSZIK!
3-4 ÉVE A VEZETŐ KOZMETIKAI MÁRKÁK ELINDÍTOTTÁK A VALÓDI NŐ ELNEVEZÉSŰ KAMPÁNYUKAT, S A PLAKÁTOKRÓL, HIRDETÉSEKBŐL SZÉP ARCÚ, KOROS NŐK ÉPPÚGY MOSOLYOGTAK RÁNK, MINT FIATAL, ÁMDE MOLETT NŐIESEK. NEM JÖTT BE. A FOGYASZTÓK A LÁTSZATRA SZAVAZTAK A VALÓSÁGGAL SZEMBEN.
Még nincs hozzászólás