Jó ég, miket firkálsz csak úgy?
A lényeg azon van, hogy csak úgy. Mert ami firka, az attól firka, hogy miközben az agyunk elfoglalt, a kezünk egész mást csinál. Önálló életet él a tudatalattink játszóterén. És ha nem vigyázunk, a legféltettebb titkainkat árulja el.
A firkáink általában nem tudatosak. Miközben beszélgetünk, a rendelt ebédre várunk, vagy a főnök előadását hallgatjuk, a kezünk babrál és mesél.
Pont, pont, vesszőcske
A firkálgatás sokunk szokása, az oviban meg az iskolában kezdődött, amikor kicsit untuk a történelemórát, de bármikor, ha van a kezünkben egy írószerszám, és előttünk bármilyen papír, újság, boríték vagy fecni, legtöbbször beindul a kezünk, és külön életet él. Rajzolni kezd.
Sok mindent megtudhatunk önmagunkról, de a párunkról vagy ismerősünkről is, ha megfigyeljük, mit rajzolgat, miközben másra koncentrál, például telefonál. Mert épp ez a lényeg. A firkák nem tudatos alkotások, legtöbbször csak a kéz gondolattalan foglalatossága, miközben az agyunk másra koncentrál. Szabad a pálya, alkothat a jobb agyfélteke anélkül, hogy az elménk kontrollálná, befolyásolná.
Vigyázni is kell, milyen firkánkat felejtjük mások orra előtt, mert a pszichológiában vagy grafológiában járatos emberek hamar véleményt alkothatnak a személyiségünkről, indulatainkról, vágyainkról a rajzunk alapján.
Lelked cirádái
Érdemes megfigyelni, hogy egy-egy ember élete bizonyos szakaszaiban ugyanazt a formát rajzolgatja, és ez a periódus akár évekig is elnyúlhat. Aztán, ki tudja, milyen okból, a firka témája változik. Ha addig például csillagokat firkált, most hirtelen kockákat satíroz. Ez nyilván azért van, mert a belső világa valami esemény folytán megváltozott, a tudatalattiját már más dolgok foglalkoztatják.
Ha ráérünk, előkereshetjük a régi jegyzetfüzeteinket, és átlapozhatjuk, mert biztos, hogy találunk bennük néhány firkát. Érdekes visszaidézni, hogy az adott ábra rajzolgatásakor épp mi zajlott az életünkben tizenöt évvel ezelőtt, és főleg azt, hogy a firkák nyomán hogyan változott a sorsunk. Általában igaz, hogy minél rendezettebb, tisztább, derűsebb egy firka, annál teljesebb a lelkünk is, a túl sötétre színezett, ijesztő vagy keserves ábrák pedig valamiféle dühöt, agressziót, félelmet rejtenek.
Ha virágokat rajzolsz
A virágok, szirmok, bimbók, kacskaringós szárak mindenképpen a feminin részünket jelenítik meg, akár férfi a rajzoló, akár nő. A virág a lágyság, védtelenség, szépség szimbóluma.
Ha nő rajzolta, a saját gyengéd vonásait szeretné megőrizni, nagyobb térhez juttatni, vagy épp ezek vannak a felszínen, mert például szerelmes. Talán elnyomva érzi a nőiességét, kénytelen férfiként helytállni az életében, ami terhet jelent számára. De az is lehet, hogy éppen megéli a nőiségét, mert beleszeretett valakibe, vagy olyan elfoglaltsága van, ami a nőiességéből táplálkozik.
Ha férfi a rajzoló, valami élettörténés előhozta belőle a gyengédebb énjét, az is lehet, hogy egy védtelen, kedves partner.
Ha vonalakat rajzolsz
A párhuzamos vonalak azt jelzik, valami folyamatban van, amit be kell fejezni. Épül, szépül, kiteljesedik egy terv, melyhez erős akarattal állunk hozzá. Minél vékonyabbak a vonalak, és minél sűrűbben futnak egymás mellett, annál részletesebb, kidolgozottabb a terv. Ha a vonalak kuszák, nem egyenesek, girbegurbák, a terv még képlékeny. Ha hamar végük szakad, a rajzoló bizonytalan, egyelőre nem hisz a pozitív végkifejletben, a sikerben.
Ha rácsokat rajzolsz
Vonalak futnak keresztben és hosszában, mintha rácsokat építenénk. Akadályozva érzed magad, vagy blokkolva egy ügyet, aminek fontosnak tartod a sikerét. Minél vaskosabb vonalakból áll a rács, annál nehezebbnek érzed az átjutást. Egyelőre nem érzed a szabadulás lehetőségét, a továbbjutás útját. A rácsok elzárhatnak anyagi vagy előmeneteli sikertől, de a magánéletben is képezhetnek akadályt.
Ha háromszöget, trapézt, sokszöget rajzolsz
A geometriai alakzatok általában a férfiak firkáiban jelennek meg, vagy az olyan nőkében, akik valami tervező, szervező, matematikai feladatot látnak el. Ebben az életperiódusban szükségünk van a stabil pontokra, a kiszámítható fejleményekre, mert különben a stressz leterít. A négyzetek, négyszögek a stabilitást és összeszedettséget jelzik, a háromszögek pedig a sikerre áhítozást szimbolizálják. Minél több hegyes csúcsa van egy sokszögnek, annál több a kínzó, veszélyes körülmény.
Ha szíveket rajzolsz
Mi mást jelentene ez, mint a romantikát, a szentimentalizmust? A rajzoló életében épp dúlnak az érzelmek, vagy pont hiányoznak. A sormintaként rajzolt szívek, ha lefelé és fölfelé, váltakozva állnak, a rajzoló bizonytalan a kapcsolata sikerében. A kerek szív lelki békére utal, a sovány, nyurga szívforma viszont áhítozásra, szeretetlenségre. A sovány szív rajzolója általában nehezen mutatja ki érzelmeit, így gyakran félreértik.
Ha arcokat és szemeket rajzolsz
Aki arcokat rajzol, annak fontos mások véleménye. Szeretne önmagáról tökéletes formát mutatni, de hiába nyeri el a többiek tetszését, nincs elég önbizalma. A jókedvű arc optimista ember firkálmánya, a rémisztő vagy csúf pedig szorongó rajzolóra utal. A nagy, kifejező, nyitott száj erős szexuális vágyat sejtet. A szemek rajzolói mélyebbre hatolnak, a spirituális igazságot keresik, még akkor is, ha nem is sejtik. A háromszögbe zárt szem Isten szimbóluma.
Ha Napot, Holdat, csillagokat rajzolsz
Az égitestek rajzolgatása azt jelenti, az alkotó el akar szakadni a földi dolgoktól, vagyis elege van a szabályokból, kötelezettségekből. Merész vágyai vannak, főleg ha Napot rajzol, hiszen az a gazdagság, siker, teljesség szimbóluma. A Hold mély érzelmekre és egy kis bizonytalanságra enged következtetni. A Csillagok a remény jelképei.
Még nincs hozzászólás