A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Fókuszban a nagy visszatérés és a nők

A világon egyedülálló marketingmódszertan, a B2W (Business To Woman) alapító tulajdonosát egy adott termék vagy szolgáltatás életre keltése izgatja. Energiaitaltól parfümig, fűrésztől könyvelőirodáig tervezett már vizuális marketinget. Naomi Campbell, Christina Aguilera parfümjét is ő vezette be a hazai piacra, egy amerikai ügynökség közvetlenül kereste meg a kiváló marketingszakembert, Pálfi Évát.

Fotó: Maklári Attila

– Brandstylist iparművészből lettél marketingszakértő. Mi hozta annak idején a váltást?

– A MOME-n végeztem divattervezőként, majd az egyetemről kikerülve piacvezető cégeknek lettem a kreatív igazgatója. Összeért a kezemben a tervezés és a reklámkampányok. 2003-ban létrehoztam a saját cégemet, kampányokkal és termékfejlesztéssel foglalkozom. A fiam születésekor terveztem és forgalmaztam is egy mai napig egyedülálló motoros, rockeres babaruha-kollekciót.

Óriási reformnak számított a csipkés, masnis babaruhákhoz képest. Valószínűleg innen is jön az érzékenység a nőknek való értékesítéshez. Az elmúlt 23 évben olyan cégek kerestek meg, amelyek kifejezetten nőknek adnak el. 2018-ban elindítottam a B2W-t, egy teljesen más marketingkommunikációt a maszkulin kommunikációhoz képest.

– Hogyan lehet hatékonyan eladni nőknek?

– Mások vagyunk nők és férfiak, innentől kezdve másképp döntünk, választunk, bízunk meg egy adott termékben. Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nőket az érdekli, hogy milyen előnyökkel jár egy termék, mitől biztonságos, kényelmes. Mi, nők gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. A férfiak nem érzelmi döntéseket hoznak egy vásárlás során, hanem feladatokat tudnak le.

Mi órákig bolyongunk a plázákban, közben kapcsolatokat építünk, jól érezzük magunkat. Az a cél, hogy releváns tartalmat adjunk a nőknek, élménnyé tegyük számukra a vásárlást. A ’vedd meg!’” hozzáállás ma már nem működik. Akkor tud sikeres lenni egy cég, ha olyan tartalmakat készít, amelyekért hálásak, elkötelezettek a vevők. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetből adódó különbségeket is.

Fotó: Willi Mónika

– Szemléletváltás terén hozott áttörést a női célpiacra fókuszáló marketingkommunikáció?

– A nők 91 százaléka úgy érzi, hogy a cégek felületesen, sztereotip módon, szexistán kommunikálnak velük. A női terméket letudják azzal, hogy legyen rózsaszín és kicsi. A B2W missziója, társadalmi szerepvállalása, hogy elérjük 5-10 éven belül, hogy a nők manipulációmentesen vásárolhassanak. A B2W-t a Magyar Marketing Szövetség is díjazta két gyémántdíjjal. A Metropolitan Egyetemre bekerült mint tananyag. Magam is tanítok posztgraduális képzésben végzett marketingeseket. Szakmai fórumokat, tréningeket tartunk. Tizenhétezer olyan vállalkozó vagy szakember tagja a közösségünknek, akik szintén fontosnak tartják a B2W ügyét.

– 2021 őszén milyen témákra, kihívásokra fókuszál a legjelentősebb szakmai csúcstalálkozótok, a B2W Fesztivál?

– Idén október 6-án és 7-én rendezzük meg a fesztivált online és élőben. Fókuszban a nagy visszatérés, a flexibilis hozzáállás, a változásokra való felkészülés. A szakma példaértékű nagyjai tartanak gyakorlatias előadásokat minden olyan témában a HR-től a pszichológiáig, amely a női vevőkhöz vagy a vállalkozó nőkhöz kapcsolódik. A már életbe lépett kvótára is kitérünk, hogyan lehet elfogadással kommunikálni, hogy adott számú nőt kell alkalmazni a nagy cégeknek.

(x) 

Címkék: b2w fesztivál, pálfi éva, marketing kommunikáció

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!