A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Mi kell a nőnek? - A női siker lélektana

Mi a női siker titka? Mit tanulhatnak egymástól a nők? Miért hagyják magukat háttérben tartani? Mitől ment el az önbizalmuk? Mit gondolnak a lehetőségekről azok a nők, akik kimagasló sikereket értek el a szakmájukban? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ Bán Teodórával, Szilvássy Csillával és Czagány Alexandrával. Meglepetés férfi vendégünk azt mondja, hogy mindig a nők állnak a háttérben, és ők mozgatják a világot. Az itt a kérdés, hogy miért is alakult ez így?

Czagány Alexandra, Womanity Media & Events Kft. ügyvezetője, saját céget épít. Számára a siker egy változás, egy folyamat, amely belőlünk indul, s ennek a fokmérője a személyes elégedettségünk lehet. Nagyon fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mik az egyéni szükségleteink, igényeink. Alexandra úgy gondolja, a siker nem a külvilág előtt zajlik. A célt pedig mindig látnunk kell magunk előtt, amikor a hogyanon gondolkodunk. 

Szendi Gábor, klinikai szakpszichológus, szakíró elmondása szerint bizonyos értelemben nem szabad lenne törődnünk a sikerrel, a siker ugyanis egy melléktermék. S onnantól lehet veszélyes, amikor már öncélúvá válik, amikor a győzelem a fontos, amely félreviheti az embert. A sikerhez elengedhetetlen a megfelelő önismeret. Ez pedig csak úgy lehetséges, ha kívülálló harmadik személyként tekintünk magunkra.  

Sikerrel való kapcsolatunk

Egy magyar piackutatás szerint a 20-35 éves korosztály üzleti sikerről álmodozik. Viszont a megkérdezetteknek csupán a 25%-a indítana egyéni vállalkozást. Kétharmaduk tart attól, hogy az ötleteiket valaki ellopja. Elgondolkodtató eredmény született a földrajzi területet illetően. A válaszadók csupán 19%-a gondolja azt, hogy negyven éves korára szakmai hírnevet érhet el Magyarországon. 
A siker első lépése a célkitűzés. Ez utóbbi titkára egy angol mozaikszó van segítségünkre: a SMART célkitűzés. Hogy milyen is ez? : konkrét/jól körülhatárolt, mérhető, megvalósítható/elérhető, releváns és időkerethez köthető. Ha a kitűzött célunk eme öt kritérium valamelyikén megbukik, akkor annak megvalósítása is megkérdőjeleződik. Tehát egy sikerre vitt cél nem másban gyökerezik, mint a tökéletes önismeretben, amikor a képességeink és a korlátaink teljes tudatában vagyunk. 

 “Ha valaki sikeres akar lenni, akkor hibái számát meg kell dupláznia.
/Thomas J. Watson - az IBM alapítója/

 

 

Kapcsolódó cikk: