A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Híres szülők

Vajon máshogyan nevelik a híres szülők a gyermekeiket, mint azok, akik nem élnek rivaldafényben? Persze hogy nem. Épp csak a körülmények mások. Sok esetben ezeknek a gyerekeknek sokkal nehezebb, olyan helyzetekkel kell megbirkózniuk, amelyek alapesetben nem állnak fenn egy fiatal életében. Melyik gyermek hogyan reagál szülei ismertségére? A közismert szülők mennyire szeretnék, hogy gyermekeik is a színpadon szerepeljenek? Egy közösségben hogyan óvhatja meg a szülő a gyermekét akár a kivételezés, akár a megbélyegzés veszélyeitől? Vendégünk lesz Szűcs Judith, Béres Alexandra és Frajt Edit. Meglepetés férfi vendégünk gyermekei is hasonló szférában mozognak, mint az édesapjuk.

Frajt Edit, színésznő a Szomszédok című teleregényben szerepelt gyermekével. Amikor megkérdezték, hogy elvállalja-e azt, hogy együtt szerepeljenek, igent mondott, ugyanis szívesebben tartotta a saját gyermekét a kezében, mint egy idegent. Fontos volt számára, hogy lánya ne a saját nevén szerepeljen a sorozatban. Mindkettejüknek természetes volt az, hogy együtt vannak, együtt forgatnak, az életük részévé vált. Lányával három hetes korától kezdve 11 éven át együtt dolgoztak. 

Nádas György, Karinthy-gyűrűs humorista, a Rádiókabaré tagja szerint a 60-as és 70-es években másról szólt az emberek érdeklődése, mára egy kicsit elvadult ez a dolog. Gyermekei is a művészi pályát választották. Zoli fia zenél, Gáborból színész lett. Ahol tud, ott segít, van olyan darab, ahol Gábor fiával együtt játszanak.

A hírnév történelme 

Leo Braudy szerint a hírnév legkorábbi megjelenése és a hírnév utáni vágyakozás egészen a római korra datálható. A hírnevet egyenlővé tette az egyéniség és a teljesítmény definíciójával. Természetesen vannak olyan kutatók, akik ennek cáfolatát fogalmazták meg, és újkori jelenségnek tartják. Maga a sztárkultúra az 1920-as évek amerikai filmiparjához köthető. A korai filmekben nem jelenítettek meg stáblistát, azt tartották, hogy a színész személye egybeforr a szereppel, amit játszik. A színész, mint személyiség nem volt jelen. Ennek három oka is lehetett. Egyrészt a színész maga is tartott a nagy nyilvánosságtól. Másrészt a stúdiók sem szerették volna őket reklámozni, féltek attól, hogy így a színészek nem a producereik kezére fognak dolgozni. Harmadrészt annak sem voltak igazán tudatában, hogy a színész személyisége erősebb árucikké válhat, mint maga a narratív szerep. Azonban ez hamarosan megfordult..

 

Kapcsolódó cikkek: