A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Mutasd a hashtaged, megmondom, ki vagy!

Sokan a Facebookon élik az életüket. Egyes ismerőseinkről mindig tudjuk, hogy az illető mit evett, kivel ivott, merre sétált, mennyit futott, mit nézett a moziban, hol nyaralt, vagy milyen kedve van éppen. Van egy másik világ is az interneten, mely főleg a fiatal lányokban kelt hamis illúziókat: az Instagram.

Fotó: Thinkstock

Az Instagram egy olyan közösségi hálózat, amelyen az okostelefonon készített fényképeket és rövid videókat lehet feltölteni. Ezeket különböző művészi hatású effektekkel és szűrőkkel javíthatják, feliratozhatják, beállíthatják a készítés helyét, és hashtag (#) jellel megoszthatják másokkal. A felhasználók követhetik egymást, és kommentálhatják a feltöltött képeket vagy videókat.

A 2010 októbere óta üzemelő mobilapplikáció és weboldal rohamos növekedést produkált már a kezdetektől, a felhasználók száma egyre emelkedik. Mivel sokan használják, szinte elkerülhetetlen, hogy ne hasson az emberek mindennapjaira és gondolkodására, sőt, a magukról és a világról alkotott képükre. Mi is ezzel a probléma?

A lényeg a becsekkolás

A mai fiatal lányok az Instagram bűvöletében élnek, ahol minden és mindenki hibátlan. Ha véletlenszerűen megnézzük a posztokat, akkor szinte biztos, hogy tökéletesen sminkelt, tökéletes alakú, tökéletes ruhájú nők pózolnak. Sok celeb is használja az Instagramot.

Itt mindenki a legjobb formáját mutatja, nincs rossz kép. A posztokból azt lehet látni, hogy minden szép nő edz, egészségesen étkezik, mindig jól néz ki, és szeret minél drágább helyeken megfordulni. Az ilyen és ehhez hasonló képek folyamatos áramlása nagy hatással van azokra a tinilányokra, akiknek még nincs stabil énképük és értékrendjük.

A fiatalok körében kialakult egy torz testkép, amely szinte elvárt normává forrta ki magát. A feszes comb, a kerek popsi és a gömbölyded mell kötelező elvárás minden nőtől. A mostani tinédzserek és a húszas éveik elején járó lányok mindent meg is tesznek, hogy elérjék ezt.

Szorgalmasan járnak a konditermekbe, amit természetesen megosztanak a nagyvilággal a #gymtime (edzés) és #trainhard (kemény edzés) hashtagekkel. Elvárás, ezért a legújabb divatnak megfelelően vannak öltözve, noha a sportolást korábban csak hírből ismerték.

Az edzés akkor történt meg, ha minimum egy képet posztoltak az Instagramra. A konditeremben sok lány meg sem izzad, a tökéletes smink nem kenődhet el. A lényeg, hogy megvolt a poszt, felvette a ruhát, és „becsekkolt” a legtrendibb teremből.

Csak eredményesen…

Az edzést természetesen az étkezés követi, hiszen tartja magát az az Instagram-bölcsesség, miszerint a kockahas a konyhában készül. Ekkor a lányok idilli környezetben lefotózzák az egészséges ételt, és az #eatclean (egészséges étkezés) vagy az #eatcleantraindirty (egészséges étkezés és kemény edzés) hashtagekkel illetik, mert hát a diétát tartani kell.

Kitörni a látszatvilágból
Az ausztrál Essena O'Neill híres Instagram tinisztár volt, akinek az oldalát több mint félmillióan követték, YouTube-csatornájára pedig több mint 250 ezren iratkoztak fel. Folyamatosan osztotta meg a képeket és a videókat, amelyeken tökéletes alakját hangsúlyozó ruhákban szerepelt. Tavaly októberben viszont elege lett ebből, és egy videóban sírva közölte, hogy abbahagyja a posztolást. Leleplezte önmagát, mert rájött, milyen látszatvilágban élt. Függővé vált: csak az érdekelte, mennyi lájkot kap a fotója, hány új rajongóval, követővel gyarapodnak a csatornái és az oldalai. Bevallotta, hogy a képek nem voltak teljesen igaziak. Ahhoz, hogy hibátlanul nézzen ki, alig evett, a fotókon behúzott hassal, kitolt mellekkel pózolt. Rengeteg kép közül választotta ki azt, amit megmutatott a rajongóinak, persze, miután órákig javítgatták különféle szoftverekkel. A ruhák egy részét pedig külön szponzorok biztosították neki. Essena azóta kitörölt kétezer fotót az Instagramról, a többinél pedig feltüntette, hogy mi mindenben hazudnak a képek.

Ha megvolt a #gymtime, és #diet szerint étkeztek, megnézik, a „riválisok” és „példaképek” merre jártak, mit csináltak, mindezt azért, hogy tudják, a következő alkalommal hová kell ellátogatni és becsekkolni. A riválisok kifigurázása és kibeszélése után kezdődhet a készülődés, indul a #partytime (bulizás) és #chill (lazulás).

Ekkor szupermodellek ruháit meghazudtoló ruhakölteményeiket megmutatják a kamerának, majd az Instagram népének is, hiszen mindenkinek látnia kell, hogy a #gymtime és #diet helyes kombinációja milyen eredményekkel jár. Aztán indulhat a buli, és jöhetnek az újabb tökéletes fotók. Másnap pedig indul minden elölről...

A közösségi média jó dolog, de sajnos sokan nem tudják elválasztani a tényleg fontos tartalmakat a felesleges magamutogatástól, így hatalmas értékrendtorzulást láthatunk magunk körül. Jó lenne, ha abban a világban is komfortosan éreznénk magunkat, amelyik az interneten és az okostelefonon kívül létezik.

Címkék: értékrend, látszat élet, instagram, hashtag, essena o’neill

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!


Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!