A Ridikül Magazin megrendeléséhez kattintson erre a sávra!

Ridikül Magazin logo

Máris jövök, csak eszem egy pizzát Milánóban

Milánót alulértékelik. Legyintenek, unalmas iparváros, mondják, semmi több, Ezt persze csak azok állítják, akik sosem vették a fáradságot, hogy pár órára lelépjenek a turistaútvonalakról, és felfedezzék a pezsgőn olaszos várost.

Fotó: Shutterstock.com

Milánónak valóban nincs mesés tengerpartja, alig van benne hangulatos szűk kis utcácska, álmos trattoria is kevés, és egyre gyakoribb, hogy egy pizzasütő kemencéjénél kínaiak pörgetik a lapátot.

De Milánó nagyon is olasz, hisz kevés helyen értjük meg annyira a bella figura lényegét, mint itt, a divat és az aperitivo fellegvárában.

TIPP
Budapestről meglehetősen sok repülő közlekedik Milánóba, a fapadosok két közeli kisvárosba, Malpensára és Bergamóba repülnek. Bergamóból a legegyszerűbb busszal bejutni a milánói központi pályaudvarhoz. A transzfercégek számtalan ajánlatát előre lefoglalhatjuk online is, de a helyszínen sem fog gondot okozni. Ahogy Malpensáról is, de innen érdemesebb az autópályán több mint egy órát araszoló transzferbuszok helyett a gyors Malpensa Expresst választani, amely a reptér termináljától megközelíthető, és 40 perc alatt Milánó pályaudvarán van. A vonatjegyet bátran vegyük meg automatából, ahol bankkártyával is fizethetünk, és ne felejtsük el érvényesíteni a jegyet a peronon
Milánóban tartalmasan eltölthetünk egy teljes hétvégét is, de ha több időnk van, csodás helyekre juthatunk el a meglepően pontos olasz vasútnak köszönhetően. De most maradjunk a rövid milánói kirándulásnál.

Igaz ugyan, hogy ma már Budapesten is ehetünk kiváló olasz pizzát, de miért ne ennénk Olaszországban, főleg, ha megtehetjük, hogy megyünk és jövünk is.

A fapadosoknak köszönhetően egy kora reggeli géppel 9-kor már a milánói dómnál kávézhatunk, bejárhatjuk a várost, a zseniális aperitivót is élvezhetjük, hogy egy késői pizza után kényelmesen elérjük a 22.20-kor visszainduló járatot, mindezt sokszor olcsóbb repülőjegyért, mint egy Budapest–Nyíregyháza IC-jegy, és még a csomagokkal sem kell bajlódnunk.

Fotó: Shutterstock.com

Ha a reggeli órában érkezünk, vegyük fel az olasz ritmust, ami lényegesen gyorsabb, mint délebbre, és igyunk egy eszpresszót.

Az olaszoknál lényegében mindenhol kiváló feketét ihatunk, de soha ne kérjünk reggelire vagy főétkezés után kapucsínót, egy vérbeli olasz sosem tesz ilyet, és ahogy egy vitriolos tollú blogger fogalmazott, ilyenkor a pincér úgy néz majd ránk, mint ha az anyja véréből kértünk volna egy decit.

Minden csak a kávé után kezdődik

Érdemes először a világhírű Dómhoz metrózni, és lifttel (13,50 euró), vagy lépcsőkön (9,50 euró) felmenni a tetejére. Pazar kilátás, az olasz gótika mestermunkája testközelből, egészen egyedi perspektíva, ahogy az ember a márvánnyal borított tetőről figyeli Milánót a millió szobor közül kitekintve.

Ha a Dóm mellett, Luini-nél ettünk egy panzerottit (töltött pizza), akkor sétáljunk keresztül az elegáns üzletekkel szegélyezett Galleria Vittorio Emanuele-en, hogy eljussunk a milánói Scalához.

A világhírű operaházban színpadra lépett Maria Callas vagy Pavarotti is, és ha szerencsénk van, a látogatói jeggyel épp egy próbába kukkanthatunk be, amit a szerencsések ámulattal figyelhetnek a páholyokból.

Délután

Az ebédet tervezzük a leghangulatosabb kerületbe, a Brerába, itt már visszaköszönnek a képeslapok szűk utcácskái, amelyeket régen a bohém művészek koptattak. Innen csak pár lépés a város egyik jelképe, a milánói hercegek rezidenciája, a Castello Sforzesco.

Az épületben több múzeum is működik, a kastély mögötti parkban pedig érdemes megpihenni, a 47 hektáros Parco Sempione a milánóiak egyik kedvenc helye, kilátóval a közepén.

Fotó: Shutterstock.com

Ha a kastély előtti Cadorna metrómeglállótól elindulunk végig a Via Giosuè Carduccin, akkor két fontos templomot is útba ejthetünk. Az első a Santa Maria delle Grazie-templom, ahol Leonardo da Vinci mesterművét, Az utolsó vacsorát őrzik.

Sajnos meg kell barátkoznunk a gondolattal, hogy az utcáról besétálva szinte lehetetlen bejutni a festményhez. Ha viszont nem hirtelen jött utazásról van szó, akkor foglaljunk előre időpontot, ha lehet a hivatalos oldalon (www.vivaticket.it), mert olcsóbb a jegy. 15 percenként, szigorú turnusokban lehet bejutni a képhez.

Innen nem messze van az egyik legszebb milánói templom, melyet Szent Ambrus építtetett 379–386 között, minden méteren érezhető az évezredes múlt. Jó, ha tudjuk, hogy a délutáni szieszta alatt (12.00–14.30) ez a templom sem látogatható.

Vacsora a vacsora előtt

Aperitivo-idő lesz, mire eljutunk a Navigli negyedbe, a régen hajózható csatornák köré épült városrészbe, amely este igen hangulatos. Az aperitivo pedig egész Milánóban kihagyhatatlan: egy kis vacsora a rendes vacsora előtt.

Fotó: Shutterstock.com

Hányszor alakul úgy a napunk, hogy még pár dolgot megbeszélnénk a munka után, de nem az irodában, vagy csevegnénk egy kicsit a barátokkal, mielőtt egy hosszú nap végén hazaindulunk, nos, erre találták ki az olaszok az aperitivót.

Egy koktél, amihez sós falatokat szolgálnak fel. Hogy a turistáknak is egyértelmű legyen, azt írják ki, hogy „happy hour”, de ez valójában az aperitivo.

Ha egynapos utat terveztünk, egy séta után indulhatunk is a reptérre, de semmi estre se hagyjuk ki a pizzát és a fagyit vacsorára. Ha viszont úgy döntöttünk, hogy egy éjszakát a városban töltünk, és focirajongók vagyunk, akkor feltétlenül drukkoljunk egy olasz meccsen a világ egyik leghíresebb stadionjában, a San Siróban.

Milánóban a klasszikus olasz képeslapok nem fognak visszaköszönni, aki ezt keresi, csalódni fog. És emiatt elmulasztja alaposan szemügyre venni a milánói „bella figura” eszményét.

Megnyerő stílus, imponálást jelent, ami maga az olasz életstílus. Nemcsak az elegáns öltözetről szól, hanem a gesztusokról, a mozdulatokról, a megjelenésről. Figyeljünk csak meg egy milánói nőt egy egyszerű kis kávézóban, ő az, aki a paradicsomos pizzát is olyan eleganciával eszi meg, amit sosem lehetne megtanítani senkinek.

Milánó nem csupán divat, hanem maga a megtestesült elegancia, a „bella figura”.

Címkék: opera, milánó, pavarotti, maria callas, bella figura, milánói dóm, aperitivo, malpensa, bergamo

Még nincs hozzászólás

Szóljon hozzá!

Az ide beírt név jelenik majd meg a hozzászólásánál!

Az ide beírt emailcím nem fog megjelenni a hozzászólásban, kizárólag az esetleges válaszhoz tároljuk!

Figyelem! Az ide beírt szöveg minden látogatónk számára látható lesz!

A ridikulmagazin.hu site adminisztrációs és moderálási alapelveibol eredoen elofordulhat késés a beküldés és a megjelenés között!